Iz Mjesne zajednice Krvavac dobili smo još jedno pismo, u kojem žele skrenuti pozornost javnosti na probleme prolaska vlakova kroz to mjesto:
U tekstu ispod donosimo Vam cjelokupnu priču o tome kako su željezničke firme, počevši od Enna Transporta, preko HŽ Infrastrukture i Agencije za sigurnost željezničkog prometa pokušale na jedan potpuno providan način, obmanuti stanovništvo naseljenog mjesta Krvavac, a sve u vezi s događajem od dana 30.8.2023. godine.
Tog dana, kao što smo ranije objavili, jedan od naših sumještana u 19:37 snimio je vlak privatnog željezničkog operatera Enna Transport kako se, prekoračujući dopuštenu brzinu od od 30 km/h kolika je određena, kreće kroz samo središte naseljenog mjesta preko dva željezničko-cestovna prijelaza osigurana isključivo svjetlosno-zvučnom signalizacijom bez branika ili polubranika. Prema našoj procjeni vlak se kretao brzinom dvostruko većom od dopuštene, dakle između 50 i 60 km/h. Sutradan smo odmah dopise uputili na e-mail adrese HŽ Infrastrukture i Agencije za sigurnost željezničkog prometa, nadležnim institucijama kada je riječ o ovakvim ugrožavanjima sigurnosti sudionika u željezničkom i cestovnom prometu. Istraga o navedenim slučaju pokrenuta je nekoliko dana nakon naše prijave, a sami odgovor od HŽ Infrastrukture i Agencije za sigurnost željezničkog prometa dobili smo dana 20.9.2023.g. u čijem je prilogu bio i navodni zapis vožnje lokomotive 1141-302 s vlaka koji je nosio broj 48100 i kretao se s vagonima uglja iz Ploča prema Bosni i Hercegovini.
Nakon detaljne raščlančlambe ostali smo neugodno iznenađeni činjenicom da netko od nas očigledo smatra za niže inteligentna stvorenja kada bi mogao pomisliti da nam se onakvo nešto podvali kao “Očitanje medija za zapis vlaka 48100 od 30.8.2023.”
Nakon što smo i sami ustanovili da u stanovitom dopisu nešto ne štima, na za detaljnije tumačenje morali smo se preko kanala poznanstava povezati s jednim diplomiranim inžinjerom željezničkog prometa porijeklom iz Krvavca, a koji živi i radi u Zagrebu, koji je prihvatio odraditi onaj stručni dio za nas, zato što nitko od nas nije te struke. Naše sumnje su u konačnici poslije razgovora s njim potvrđene. Naime, u spornom “Očitanju medija za zapis vlaka 48100 od 30.8.2023.” cjelokupna udaljenost koju je lokomotiva 1141-302 u dana 30.8.2023. u razdoblju od 19:19 do 19:54 napravila iznosi svega 600 metara! Cjelokupna dužina željezničke pruge između Metkovića i Ploča iznosi nekih 21 kilometar, što se ne podudara sa stanjem kilometara u gore spomenutom dokumentu. Sljedeći apsurd jeste da je lokomotiva u vremenima odlaska iz kolodvora Ploče (tog dana 19:24) prema podacima iz dokumenta (Brzina — i tlak —) zapravo bila isključena (19:20:02-19:29:03). Dalje, u vremenu kada je videozapis spornog prolaska snimljen (19:37) prema podacima iz dokumenta, lokomotiva je i tada bila isključena (19:31:01-19:54:18). I još najveći apsurd od svih u ovom slučaju jeste taj da je maksimalna brzina tijekom ovog cijelog razdoblja bila 32 km/h što nikako ne može biti maksimalna brzina vožnje vlaka na otvorenoj pruzi, zato što je na dionici Metković-Ploče maksimalna brzina za teretne vlakove (osim za one koji prevoze rasute terete) 80 km/h, a za putničke 110 km/h. Ali, gospodi iz HŽ Infrastrukture podatak da je maksimalna brzina bila 32 km/h, bez obzira što je ta brzina očitana u periodu 19:30:12-19:3018, bio je sasvim dovoljan dokaz da povoda za izvanredni događaj nema, bez obzira što je vlak kroz Krvavac prošao u 19:37, dakle 5 minuta nakon što je ta brzina od 32 km/h očitana. Mi se zaista pitamo postoji li u nadležnim institucijama itko dovoljno matematički pismen da logički zaključi da ovdje stvari dobro ne štimaju. Osim ovog prekoračenja brzine, dotični naš je inženjer želj.prometa upozorio na još jednu stvar, a to je prekoračenje maksimalne dopuštene brzine od 50 km/h koja vrijedi na pruzi za sve vlakove koji prevoze rasute terete. Dokaze za spomenuti prekršaj tog dana, odnosno lekciju iz matematike i fizike za 7.razred osnovne škola dostavljamo Vam u dokumentu u prilogu.
Iz svih ovih argumenata, jasno je vidljivo da se ovdje netko nastavlja igrati sa strpljenjem stanovnika naselja Krvavac čija je sigurnost svakodnevno ugrožena zbog Schumachera koji su još uvijek nesankcionirani, a za te prekršaje postoje jasni dokazi! Jučer smo snimak vožnje vlaka od dana 30.8.2023.g. objavili na Youtube-u tako da je sada apsolutno svima javno dostupan.
Napominjemo da smo tek nakon ovakvog sramotnog ponašanja nadležnih institcija spremni ići do kraja i saznati tko su ti prekršitelji koji se igraju s našom sigurnošću i tko ih zapravo štiti. Žalosno je ovakve stvari konstantno prolaze u Lijepoj našoj i da bez istupa u medijima pokretanje neke ozbiljnije istrage nije moguće, no mi drugog izbora nemamo. Naš je jedini cilj sigurnost naše djece i svih stanovnika Krvavca koji svakodnevno “imaju glavu u torbi” prelazeći pješke ili automobilom preko dva željezničko-cestovna prijelaza dok su za upravljačem vlakova od 2000 tona strojovođe koje svjesno krše sigurnosne propise, a prolaze nekažnjeno. Osim Vas, u narednim danima obratit ćemo se kako Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture, tako i Ministarstvu unutarnjih poslova, a sve u cilju da se sve činjenice od spornog dana rasvijetle a prijestupnici sankcioniraju.
Ako se vozače automobila koji kroz naseljeno mjesto prođu brzinon od 61 km/h prekršajno kazni kaznama od više stotina eura, koliko bi se tek trebalo kazniti strojovođe koje, upravljajući vlakovima od po 2000 tona, kroz mjesto gdje je određena maksimalna brzina 30 km/h prolaze ne 5 ili 10 km/h više, nego čak dvostruko više od dopuštene brzine!
U nadi da će ovo potaknuti konačno neku ozbiljniju istragu o izvanrednom događaju od dana 30.8.2023.g.,
i dalje zabrinuti mještani Krvavca Poveznica za videozapis vlaka 48100 od dana 30.8.2023. (javno dostupna na platformi YouTube):
U nastavku donosimo i tekst e-maila koji smo dobili kao odgovor od HŽ Infrastrukture:
Korporativne.komunikacije@hzinfra.hr
” Cijenjeni,
sukladno niže navedenoj primjedbi mještana naselja Krvavac, a prema čijoj je procjeni 30. kolovoza 2023. u 19.37 sati vlak br. 48100 prometovao brzinom većom od dopuštenih 30 km/h, HŽ Infrastruktura reagirala je odmah te je od željezničkog prijevoznika ENNA Transport d.o.o. zatražila očitovanje odnosno skidanje registrirajućeg uređaja lokomotive 1141 302 koja je navedenog dana vozila vlak br. 48100.
S obzirom na to da je po izjavi ENNA Transporta navedena lokomotiva u vlasništvu HŽ Putničkog prijevoza d.o.o., a skidanje i očitanje trake ne može se obaviti u Pločama, isto je obavio HŽ Putnički prijevoz 13. rujna 2023. te je očitana brzina vlaka br. 48100 na toj dionici iznosila 32 km/h.
Prema Uputi o rukovanju brzinomjernih uređaja (Uputa 230) tolerancija između pokazivanja i registriranje brine može biti +/- 3 km/h.
S obzirom na dostavljeno očitovanje HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. i ENNA Transporta, na navedenoj dionici nije bilo nedopuštenog prekoračenja brzine vlaka br. 48100 te HŽ Infrastruktura nije imala elemenata za pokretanje izvanrednog događaja.
Nastavno na sve navedeno, HŽ Infrastruktura je još jednom upozorila željezničkog prijevoznika ENNA Transport da je obvezan striktno se pridržavati one brzine koja je određena važećim voznim redom.
S poštovanjem,
Korporativne komunikacije
HŽ Infrastruktura d.o.o.
Branimirova 27, Zagreb”
P.S.
Kako biste lakše shvatili sve detalje, u prilogu Vam dostavljamo detaljnija tumačenja dvaju dokumenata koje je za nas napravio gore u tekstu spomenuti diplomirani inženjer želj.prometa. U jednom se radi o navodnom zapisu brzine s lokomotive koja je tog dana vozila taj vlak, a u drugom se radi o dokazu za još jedan izvanredni događaj iz kojeg se jasno moze očitati da se ni maksimalna brzina od 50 km/h zbog prijevoza uglja nije poštovala, nego da je strojovođa spornog 30.8.2023. samovoljno napravio ne jedan, nego dva sigurnosna prekršaja.
Mjesna zajednica Krvavac