Politika i gospodarstvo

Burna sjednica GV-a: Prihvaćen izvještaj o radu, smanjene cijene za javne površine, osnovane nove poduzetničke zone..

Burno je jučer bilo na 17. sjednici Gradskog vijeća o kojoj će se još pisati i govoriti. Ukratko ćemo vam prenijeti neke najvažnije odluke koje su donesene, a neke će biti (ili već jesu) posebno obrađene.

Nakon usvajanja zapisnika odbijen je prijedlog oporbenih vijećnika da se u dnevni red uvrsti točka “Nacrt Programa potpora poljoprivredi na području Grada Ploča” uz obrazloženje da treba vremena da gradske stručne službe pripreme sve da bi točka bude kompletna uz najavu da će se navedeni prijedlog uvrstiti na idućoj sjednici.

Nakon što je izglasan Dnevni red, jedna od točaka je bio prijedlog Odluke o osnivanju Poduzetničke zone Vranjak II i Vranjak III. Prema riječima predlagača, poduzetničke zone su posebno planirani prostori definirani u prostorno-planskoj dokumentaciji jedinica lokalne samouprave čijim se osnivanjem i izgradnjom želi potaknuti razvoj gospodarstva na određenom području, riješiti prostorni problemi postojećih i budućih poduzetnika. Osnivanjem poduzetničkih zona postižu se sljedeći ciljevi: otvaranje novih radnih mjesta, stvaranje mogućnosti za ulaganja, kreiranje povoljne poduzetničke klime u okruženju, poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva te ukupan razvoj lokalne zajednice i regije.


Sve katastarske čestice unutar područja novih poduzetničkih zona nalaze se u k.o. Ploče, a osnivač i upravitelj razvoja je Grad Ploče.

Prijedlog je usvojen većinom glasova na Gradskom vijeću.

Prihvaćeno je izvješće o radu gradonačelnika, o kojem smo pisali prije sjednice – LINK, a i podnešen je i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Ploča za 2018. godinu koji su obrazložili gospodin Mijo Šuman i gradonačelnik Krstičević, a po kojem je ukupan manjak prihoda zabilježen u iznosu od 4.410.755,00 kuna.

– Ovo su stvari o kojima će puno njih reći pozitivno, a neki drugi će biti kontra. Suština će biti relativno različita, ovisno o perspektivi koju ima. Naime, ono što je bitno i na što posebno pazim je likvidnost Grada. Kao takva, ona je neupitna i adekvatna, ovrha od preko 3 milijuna kuna je prošla bez ikakvih blokada, i uz to još na računu imamo gotovo 2 milijuna kuna. Situacija ovakva kakva je ima svoju pozadinu. Jer niti sam likovao onda, kao da sam super sposoban, pa smanjio dug za 60% (preko 3 milijuna kuna), tako neću dopustiti danas nikome da ovdje konvertira stvarnost u smjeru u kojem to ne bi trebalo ići.

Ono što upada u oči i što je bitna stvar ako želite prikazivati stvari izdvojeno je to da piše da je u izvršenju proračuna na kraju 2018. godine ukupan manjak 4.400.000,00 kuna. Kako kažu, kad ti netko da uslugu, platiš mu je da bi on mogao adekvatno poslovati. Mi smo prošle godine napravili Reciklažno dvorište i potrošili neke novce za to. Svoje obveze smo ispunjavali na vrijeme, i proknjižili smo 5.300.000,00 kuna da smo „potrošili“, a za taj smo projekt trebali dobiti gotovo pet milijuna kuna vanjskog novca. Da je netko, tko se obvezao ugovorima, to napravio na vrijeme onda bi mi u prošloj godini primili svih tih 5 milijuna kuna na račun i samo na toj stavci bi smanjili navedeni dug. To je učinjeno tek u siječnju ove godine, proslijeđeno je dobavljačima i mi smo što se tiče reciklažnog dvorišta završeni sa obvezama.

Bez imalo licemjerstva ili nekog farizejstva, ljudi koji kad postoje tako neki plus, to ne spominju jer znaju da je umjetan i ne žele nekoga hvaliti, sad će kad znaju da je nešto umjetno nastalo ali je loše, i nema nikakve veze sa realnošću i stvarnošću i što je najbitnije sa likvidnošću, sad će ovdje popovati, držat predavanja, vikati, instrumentalizirati svim verbalnim vještinama da nešto ne valja.

Dug prema dobavljačima u godinu ipo dana smo smanjili za 4.5 milijuna kuna jer smo bili pošteni i moralni i zahvaljujući likvidnosti podmirivali svoje dugove. Ono što ljudi moraju znati je da je ovaj grad stabilan i da može izvršavati svoje obveze koje su potrebne za funkcioniranje u bilo kojem aspektu, to je ono što je bitno i jedina stvar oko koje primarno treba voditi računa – obrazložio je između ostalog pločanski gradonačelnik.

U nastavku sjednice između ostalog donešena je odluka o smanjenju cijena korištenja javnih površina na području Grada Ploča koja je smanjena za nekih 45 %

Nove cijene su formirane u dogovoru sa pločanskim obrtnicima, a gradonačelnik je izjavio da se nada da će ove nove mjere biti poticajne za nastavak njihovog rada u smislu olakšanja poslovanja.

Usvojen je prijedlog Odluke o raspisivanju natječaja za izbor ravnatelja/ice narodne knjižnice Ploče dok u zadnjoj točki iscrpnog dnevnog reda nije prihvaćen prijedlog Zaključka o davanje prethodne suglasnosti na izbor ravnatelja Pučkog otvorenog učilišta Ploče gdje je prijedlog Upravnog vijeća ustanove bila Josipa Jovica.