Sport

14. Nagrada Grada Skradina: Sudjeluje i AMK Racing Teama iz Ploča!

Tri puta je pao rekord staze u drugoj trening vožnji. Što će tek biti sutra? – riječi su Dubrovčanina Nikše Stahora, bivšeg vozača, potom suca, koji je na 14. Nagradi Grada Skradina, kojom počinje (napokon) sezona brdskih utrka u Lijepoj našoj, u ulozi zamjenika direktora utrke. Direktor je pak Dubravko Čikor, i to već godinama, kad su Dubrovčani, iskusni u organizaciji utrka, brdskih i kružnih, odlučili dati ruke domaćinima, Auto klubu Mihovil iz Šibenika.

Kako piše Dubrovački vijesnik, u Skradin su ovog vikenda stigli mnogi. Jedva su dočekali da se mjere zbog pandemije koronavirusa ublaže, te da nova sezona (ipak) počne. Istina, bit će, ako ne bude novog vala (koronavirusa), skraćena, ali počela je, dok se time ne mogu pohvaliti mnoga natjecanja izvan Lijepe naše. Jedno od otkazanih je i prvenstvo Europe, a to je razlog zbog čega su uz Krku svoje bolide doveli i ponajbolji europski, a ne samo hrvatski vozači, te vozači iz regije.

Ipak, prvo o domaćem prvenstvu, nama daleko zanimljivijem, a pogotovo jer hrvatski jug u njemu vodi glavnu riječ. Nema tko ne zna kako Župa dubrovačka brani naslov klupskog prvaka. Prekinula je 2019. dominaciju Dubrovnik Racinga. S hrvatskog juga je i treći klub na pobjedničkom postolju – Auto klub Ragusa Racing. Naravno, svi su u Skradinu, a tu su i vozači iz AMK Racing Teama iz Ploča, te jedan član Pelješac Racinga.


– Kako je epidemija lagano jenjavala, naša strast za organizacijom se dizala, te smo uspjeli u tri tjedna posložiti utrku – riječi su Roberta Podruga, predsjednika Auto kluba Mihovil, koji potpisuje organizaciju utrke, koja je okupila više od stotinu automobila i formula iz ukupno osam zemlja, a među njima su prvaci Europe, aktualni i nekoliko bivših.

– Teško da će se ovo više ponoviti. Izgleda kako smo mi na neki način profitirali od korone s obzirom tko je sve stigao na našu utrku – naglasio je Vlatko Mikulandra, tajnik šibenskog kluba.

Rekord staze, koji drži u kategoriji II Laszlo Szasz, Mađar u ‘dresu’ Dubrovnik Racinga, preživio je prvi službeni trening, ali ne i drugi. Njegovih 1.30.460 otišlo je u povijest.

foto: Goran Penić

Faggioli ga je ‘skinuo’ za gotovo pet sekundi (1:25.648), Merli je također išao brže od starog rekorda, kao i Diego De Gasperi, također Talijan. Faggioli je za volanom Norma M20FC-a bio brži od Merlija, koji je sjedio u Osella FA30ZYTEK LRM, za 0,075 sekundi, dok je De Gasperi (Osella FA30) zaostao za najtrofejnijim vozačem u povijesti europskih prvenstava na brdu za 4,558 sekundi.

Szasz, koji juri ove sezone deveti uzastopni naslov prvaka Hrvatske u kategoriji II, te treću Zlatnu kacigu (Dijamantnu), imao je jedanaesto najbrže vrijeme službenih treninga. Međutim, Mađar nije odvozio drugi službeni trening zbog kvara, a tad su svi išli brže nego u prvom.

Szasz je, priča, prvo od članova Dubrovnik Racinga upoznao Nika Pulića, i to na europskim brdima. Podsjetio je kako je Pulić tri puta osvajao naslov europskog prvaka u kategoriji I, te kako je među najuspješnijima u toj kategoriji u povijesti prvenstava Europe, a Pulić se prisjetio kako je prvi put u Skradinu vozio 1988. godine, dakle, prije čak 32 godine. Leteći Konavljanin nikad nije bio ukupni pobjednik u Skradinu. Bolidima je teško parirati. Na prvu brdsku utrku ove sezone stigao je u Opel Adamu R2, grupa ‘A’.

Osim Pulića i Szasa bio je Dubrovnik Racinga u Skradinu brane još Maroje Batina, Đivo Franić, Maro Franić, Nikola Radnjić, Mirko Pendo i Tomas Tomscanyi, boje Župe dubrovačke Antonio Hernaut, Ivan Petrušić, Marijo Barović i Ivan Jaranović, Ragusa Racinga Nikola Kitin, Ivan Sentić, Nikola Vatović, Dragan Velašević, Pero Bede, Teo Blažević i Nikola Violić, Pelješac Racinga Kornel Nyeki, te boje Ploča Dino Dominiković, Toni Bebić i Sandro Babić.

– Kiša nas je omela. Padala je non stop za vrijeme neslužbenog treninga, zatim malo za vrijeme prvog službenog treninga, dok je drugi službeni trening bio bez kiše. U nedjelju je u 11.30 sati svečano otvaranje Nagrade, a točno u podne start prve od dvije vožnje. Bit će zanimljivo, nema sumnje. Očekujem kako će opet pasti rekord staze. Moćni su bolidi s kojima su stigli trenutno najuspješniji vozači prvenstva Europe. Pazite, Faggioli i Merli su uzeli gotovo sve naslove prvaka u zadnjih deset i više godina – istaknuo je Dubravko Čikor, koji je čelni čovjek Dubrovnik Racinga.