Regija

U HERCEGOVINI CVJETA CESTOGRADNJA Prometna renesansa dubrovačkog zaleđa

Hercegovina ubrzano izlazi iz prometne izolacije, o čemu svjedoče svi putnici koje obiteljske i poslovne obveze iz Dubrovnika svakodnevno odvode prema zaleđu i natrag, piše Dubrovački vjesnik. 

Mediji u susjednoj BiH ovih dana naširoko izvještavaju o dovršetku moderne magistralne ceste Stolac-Neum, kojom se jedini BiH grad s pristupom moru povezuje s ostatkom Hercegovine. No, to je tek početak prometnog procvata dubrovačkog zaleđa, budući da je u planu i skoro povezivanje hercegovačke općine Ravno suvremenom magistralom sa Stocem i Neumom, kao i s Čapljinom.

Potvrda prometnoj renesansi je i aktualni prijedlog BiH federalnog ministarstva prometa i veza o prekategorizaciji ceste Dračevo- Hutovo- Ravno, duljine 42,5 kilometara u magistralnu. Inicijativu načelnika Ravnog, Stoca i Neuma podržali su i bošnjački članovi Vlade, a projekt su službeno preuzele Ceste Federacije BiH. Hrvatskom Medijskom servisu potvrdio je to federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić. Najavio je kako će do kraja lipnja JP Ceste FBiH u potpunosti preuzeti upravljanje i održavanje ceste. Slijedi izrada projektne dokumentacije i nužnih studija, pribavljanje suglasnosti, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa duž trase i najposlije odabir izvoditelja radova na rekonstrukciji prometnice.


Pripreme za buduću cestogradnju u susjedstvu pomno prate i Hrvatske ceste. Glasnogovornica Tamara Pajić za Dubrovački vjesnik potvrđuje kako u koordinaciji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture RH spremno prate projekt u nastajanju. Kad bude u potpunosti završen, po odluci Vlade RH odredit će se točan popis zadataka koje će preuzeti. Brža cestovna poveznica s jugom Hrvatske od velike je važnosti kako za stanovnike zaleđa i njihovu rodbinu, tako i za Dubrovčane, među kojima je mnogo onih čiji su stariji ukućani smješteni u umirovljeničkom domu Ravno. Planova ne nedostaje, a spominje se i izgradnja magistralne ceste od Zavale preko Orahovog dola do graničnog prelaza Slano, pri čemu matična Hercegovačko-neretvanska županija očekuje potporu hrvatske strane.

Jadransko-jonski koridor

Nova magistralna cesta od Stoca do Neuma duga je 36,5 kilometara, a stajala je oko 89 milijuna KM. Gradnja traje od travnja 2018., a prva dovršena dionica Stari Neum – Kiševo – Broćanac bila je duljine 12 kilometara. Za kraj su ostale dionice Hutovo – Cerovica (pet kilometara) i Cerovica – Stolovi (4,95 kilometara).

Stara cesta Stolac – Neum bila je potpuno neuvjetna, široka tek tri metra, dok nova prometnica osim što značajno skraćuje put, dopušta dvostruko veće brzine kretanaj vozila. Novac za izgradnju Federacija je osigurala iz Programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta vrijednog 173 milijuna eura. Izgradnja je financirana kreditima Svjetske banke, Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke.

Autoceste FBiH nedavno su raspisale su i natječaj za izradu idejnog i glavnog projekta dijela Jadransko-Jonskog koridora, točnije dionice autoceste Stolac-Interregionalni čvor Počitelj.Kroz BiH bi trebalo prolaziti oko 102 kilometra buduće Jadransko-Jonske autoceste od čvorišta s Koridorom Vc u Počitelju, preko dijelova općina Čapljina, Stolac, Neum, Ravno, Ljubinje i Trebinje sve do spoja s Crnom Gorom.

Možda ti se sviđa

Crna kronika Regija

Uzeli su 44 milijuna kuna kredita, firme poslali u stečaj, novac nisu vratili

“Slobodna” mjesecima traži odgovore na pitanje o tome na koji je način, po kojim uvjetima i komu od 2002. do
Kino Metković
Kultura Regija

Metkoviću 300 tisuća kuna za kino

Ministarstvo kulture RH odobrilo je Gradu Metkoviću, tj. Gradskom kulturnom središtu Metković 300 tisuća kuna za nabavu digitalne kinoopreme za