Regija

Rekonstrukcija ceste između Metkovića i Opuzena napreduje bolje od planiranoga

Cesta Opuzen-Metkovic by Denis Jerkovic, CROPIX

Otkako se rekonstruira državna cesta između Metkovića i Opuzena, život stanovnika doline Neretve okrenuo se za 360 stupnjeva. Radovi na cesti usporavaju promet, vozi se po makadamu, a o prašini ne treba ni govoriti.

Od Metkovića do Opuzena putovalo se gotovo pola sata, neki su vozili uokolo preko Komina, drugi su izbjegavali makadam kroz naselje Krvavac II.

Trenutačno se radovi primiču gradu Metkoviću. Na dijelu trase postavljen je prvi asfaltni sloj, a uskoro se očekuje i asfaltiranje do križanja s Ulicom svetog Franje, pa bi svi oni koji putuju prema Opuzenu i dalje Ulicom Petra Krešimira IV. mogli zaobilaziti radove.


To bi znatno skratilo vrijeme putovanja, poglavito uoči početka turističke sezone kada se očekuju gužve od graničnog prijelaza Doljani bez obzira na izvođenje radova.

Spas u zadnji čas
Na neodrživost ovakvoga stanja žalili su se vlasnici poslovnih prostora u Krvavcu II, koji zbog radova nisu mogli normalno raditi. Ugostitelj Pavo Jerković alarmirao je županijsku vlast i saborske zastupnike upozorivši da se zbog turističke sezone radovi moraju intenzivirati.

– Evo, spašeni smo u zadnji čas. Navukli su nam asfaltni sloj ispred restorana “Villa Neretva” i odmah se lakše diše – istaknuo je Pavo Jerković, koji se i dalje pita zašto se radovi ne izvode zimi, nego u turističkoj sezoni.

Prema HAK-ovim informacijama, ovakav prometni režim bi mogao potrajati do 18 rujna, do kada je i rok završetka radova, čiji su investitor Hrvatske ceste. Riječ je o radovima ukupne dužine oko 5,9 kilometara, vrijednosti šesnaest milijuna kuna bez PDV-a. Međutim, u Hrvatskim cestama doznajemo da bi prva faza radova, koja podrazumijeva presvlačenje prvog asfaltnog sloja trebala biti gotova do 1. srpnja, dakle prije špice sezone.

Bolje od planiranoga
Tehnološki proces radova zahtijeva određeno vrijeme, koje mora biti ispoštovano, međutim možemo reći kako trenutno stanje dinamike gradilišta teče bolje od planiranoga, poručili su iz Hrvatskih cesta.

Investitori očekuju da će većina radova biti završena uskoro, pa tako ostaju radovi uređenja pojasa ceste, signalizacija i ostali manji radovi, koji neće izravno utjecati na odvijanje prometa.

Kako doznajemo, kod izvođenja radova primjenjuju se standardi zaštite okoliša, pa se tako skinuti materijal ponovno koristi i ugrađuje u cestu, a sve kako bi se spriječilo njegovo odlaganje u prirodi.

Završni sloj
– Radovi na obnovi D9 između Opuzena i Metkovića teku predviđenom dinamikom te Hrvatske ceste, kao investitor, očekuju kako će projekt biti dovršen prije ugovornog roka koji ističe 15. rujna 2014. godine.

Glavnina kapaciteta je trenutno usmjerena na dovršenje reciklažnog sloja i asfaltiranje prvog (nosivog) sloja asfalta za koji se očekuje da će biti gotov do 20. lipnja, tako da će se za vrijeme sezone na cijeloj dužini od 6 km promet odvijati po novom asfaltnog kolniku, na kojeg će trebati postaviti završni sloj.

Tijekom sezone izvodit će se radovi na uređenju priključnih cesta, nogostupa, autobusnih ugibališta i postavljanju opreme, a koji neće bitno utjecati na odvijanje prometa jer se izvode izvan kolnika, istaknula je glasnogovornica Hrvatskih cesta, Tamara Pajić.

Piše Stanislav Soldo
Foto: Denis Jerković / CROPIX
www.slobodnadalmacija.hr