Regija

PRVI METRI ASFALTA: Ekipa HTV-a provezla se Pelješkim mostom

Nasred Pelješkog mosta bijeli dim iz vrućeg asfalta. Postavlja se prvi sloj.

– Lijevani asfalt je specifičan, kao što vidite nemamo valjaka na ugradnji, on ima nešto veću žitkost i nešto veći udio bitumena nego standardni asfalti i nije toliko čest u našoj cestogradnji, objasnio je Ivica Granić, voditelj radova na asfaltiranju Pelješkog mosta, CRBC, prenosi HRT.

– Ovakva vrsta asfalta specifična je po tome što je otpornija na prodiranje vode i soli i samim time pruža dugotrajniju zaštitu konstrukcije, rekao je inženjer Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta Davor Perić.

Kad se na dva traka u cijeloj dužini mosta izlije asfalt, na njega će se postaviti drugi sloj, takozvani habajući asfalt. Nakon toga slijedi isti posao na druga dva.


– Očekujemo da ćemo postavljanje asfalta na dva traka s pločanske strane mosta završiti za 15 dana, a na druga dva traka, s neumske strane, postavit ćemo do kraja studenoga, najavio je Chen Yong, inženjer na gradilištu Pelješkog mosta, CRBC.

Asfaltiranje mosta nije jedino što se u ovom trenutku ondje radi.

– Ugrađuju se ograde za zaštitu od vjetra, završava se bojanje antikorozivnim premazom te se završavaju dijelovi radova na pristupnim cestama neposredno uz most, istaknuo je Perić.

I još jedan vrlo zahtjevan posao obavljaju alpinisti na stupovima mosta.

– Prva faza je pranje stupova visoko tlačnim peračem, druga faza impregnacija mosta za duži rok trajanja betona, naveo je Ivica Beović, alpinist iz Omiša.

Dočekali smo i taj dan da prođemo automobilom, ali uz posebnu dozvolu voditelja gradilišta. Asfaltiranim mostom trebali bismo proći prije Božića, naravno ako vrijeme posluži graditeljima.