Već tradicionalno, ožujak je rezerviran za Mediteranski sajam zdrave prehrane, ljekovitog bilja i zelenog poduzetništva koji se po 21. put održava u Dubrovniku. U Hotelu Rixos Premium do 19. ožujka okupljeni su izlagači i prodavači iz cijele Hrvatske, a zadovoljstvo novim izdanjem Sajma ne krije ni voditelj, Vedran Kraljević.
Tako već na ulazu u samu hotelsku dvoranu stoje izlagači, među njima Antonio Bebić i njegov sin Drago iz firme Kulina Nova Sela, što je na pola puta između Metkovića i Vrgorca.
– Svake godine smo na sajmu, lani nismo bili zbog korone. Jedini smo registrirani proizvođači pršuta u Dubrovačko-neretvanskoj županiji gdje uglavnom plasiramo naše proizvode. Preodređeni smo i specijalisti smo za pršut, šunku i pancetu. Radimo na stari, izvorni način, članovi smo Klastera “Hrvatskog pršuta”, ističe Antonio ne krijući kako je zbog sve blažih i blažih zima velika ‘borba‘ oko sušenja pršuta:
– Treba iskustva za znati prilagoditi se svakoj situaciji, bila to južina, bura ili kiša… Zna se kako u kojoj situaciji treba reagirati, kako se ponašati prema mesu, znači, hladiti ga, ložiti, dimiti, konzervirati, čuvati na raznorazne načine i uspjeh je neizbježan. Dubrovčani traže da je pršut malo više dimljen, za razliku od ostalih. Naši stari su meso sušili na domaćim drvima, ali sad imate određene parametre koliko ga treba dimiti, na kojem drvetu… Ali, o okusima se ne raspravlja, to je sve od područja do područja. Istrani ne dime pršut, njima je njihov najbolji, nama je naš najbolji, o tome se ne raspravlja, ali svaki pršut nađe svog kupca, kaže veseli sugovornik.