Za tjedan dana u luku Ploče dolazi prvi kineski brod s 29 segmenata rasponske čelične konstrukcije za Pelješki most, doznaje Jutarnji list.
Nakon dolaska broda u Ploče slijedi carinski i sanitetski pregled te bi teret tri dana poslije trebao biti na Pelješcu. Očekuje se kako bi montiranje prvih segmenata na stup mosta moglo početi u travnju. Brodovima će iz Kine biti ukupno dopremljeno oko 165 segmenata čeličnog rasponskog sklopa, ukupne težine 34.000 tona.
Svaki dio dugačak je šest, odnosno 12 metara. Težina svakog 12 metara dugog segmenta je oko 200 tona. Dosad je napravljeno 11,5 posto rasponske konstrukcije. Gornja limena ploča rasponske konstrukcije izrađena je od čeličnog lima debljine dva centimetra. Konstrukcija je šuplja te će u nju biti smještene instalacije i staza za pristup.
Prema planu, za Hrvatsku su trebala krenuti još dva broda s čeličnim dijelovima mosta, ali predstavnici izvođača, tvrtke CRBC, zaustavili su njihovo isplovljavanje u znak opreza zbog koronavirusa. Zasad nema informacije kada bi ti brodovi mogli krenuti prema Hrvatskoj. Iz istog razloga su privremeno, do kraja mjeseca, zatvorene dvije tvornice u kojima se grade segmenti mosta. Kako doznajemo, riječ je o tvornicama u Nantongu i Yangzhouu koje se nalaze u pokrajinama Jiangsu.
Informacija da su zatvoreni pogoni u kojima se proizvode dijelovi mosta pokrenula je lavinu pitanja bi li to moglo dovesti do produžetka roka gradnje mosta.
U Hrvatskim cestama, kao investitoru tog projekta, naglašavaju kako “u ovom trenutku izvođač radova nije zatražio produljenje ugovornog roka, međutim sama proizvodnja u Kini je zaustavljena zbog koronavirusa te nismo niti u mogućnosti slati nadzorne inženjere u Kinu do daljnjega”.
Sličnu je informaciju jučer u Rijeci dao i ministar prometa Oleg Butković. Treba reći kako bi zaustavljanje proizvodnje zbog koronavirusa mogao biti jedan od opravdanih razloga zbog kojeg bi Hrvatske ceste, ako to kineska tvrtka zatraži, mogle dopustiti produljenje roka gradnje. Prema ugovoru, rok gradnje mosta je 31. srpnja 2021. godine.
Zacrtani plan
Na samom gradilištu radovi se odvijaju svojim zacrtanim planom. Prema informacijama Jutarnjeg lista, od 14 stupova, u ovom trenutku jedan je stup završen, a pet njih je u gradnji. Posebno su impresivni stupovi koji se grade na samoj sredini Malostonskog kanala, što potvrđuju i fotografije koje posjeduje Jutarnji list.
U ovom trenutku najimpozantnija je kontura stupa S8 koji se nalazi na samoj sredini budućeg mosta. To će biti jedan od najviših stupova i prvi koji se počeo izvoditi na samom Pelješkom mostu. Završetak kompletnog stupa S8 predviđen je sredinom travnja. Također je završeno i pet od deset naglavnica betonskih pilota na moru.
Radovi idu svojim tijekom i zasad nema nikakvih problema oko koronavirusa na samom gradilištu. U Hrvatskim cestama tvrde da je “izvođač radova prethodno i unaprijed poduzeo sve potrebne mjere kojima je spriječena mogućnost potencijalne ugroze gradilišta u zdravstvenom smislu. Svi dionici upoznati su s potrebnim postupanjem te eventualnim mjerama sukladno potrebi”.
Odbijene žalbe iz Kine, sklapa se ugovor s Turcima
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbila je žalbe dviju kineskih kompanija, China Tiesiju i Sinohydro Corporation, na izbor turske kompanije Cengiz Insaat za izgradnju željezničke pruge Križevci-Koprivnica – mađarska granica. To znači da bi predstavnici HŽ Infrastrukture s turskom kompanijom ugovor o gradnji mogli potpisati sljedeći mjesec.
To je trenutačno najskuplji infrastrukturni projekt koji će se graditi u Hrvatskoj. Ugovor će biti vrijedan 2,4 milijarde kuna. Projekt sa 85 posto bespovratnih sredstava sufinancira Europska unija. Odluka DKOM-a čekala se s velikim nestrpljenjem jer u slučaju prihvaćanja žalbe moglo se dogoditi da EU povuče odluku o bespovratnim sredstvima. (K. Ž.)