Regija

NOVI NORMATIVI U DUBROVAČKOJ BOLNICI:Točno se zna kad je koji pacijent naručen

Epidemiološka situacija u Dubrovačko-neretvanskoj županiji postala je daleko povoljnija, više od 10 dana nema novozaraženih, a i u Općoj bolnici Dubrovnik pomalo se vraćaju u ono što se tako često čuje proteklih tjedana – ‘novo normalno’. Više otkriva ravnatelj doc. dr. sc. Marijo Bekić.

– U ovom trenutku imamo dva pacijenta koji su još uvijek COVID-pozitivni, još uvijek nam je ustanova podijeljena na takozvani ‘COVID’ i ‘No-COVID’ dio, dio odjela smo vratili na stare pozicije, dio odjela je preseljena i tako će i ostati do daljnjega jer pratimo što će se događati s obzirom na očekivani dolazak stranih turista. Dakle, iskustva sa zrakoplovima, autobusima i tako dalje nam nalažu da treba zadržati određene kapacitete da se ne bi doveli u situaciju da u ponoć izmještamo pacijente. Tu je opravdani oprez, a u isto vrijeme pribavljamo zaštitna sredstva koja se skladište tako da, ukoliko bi došlo do drugog vala epidemije, možemo reći da smo se pripremili kao što smo bili pripremljeni za prvi put kad smo prilična sredstva izdvojili i za tu namjenu, prenosi Dubrovački vijeanik.

Također, prilagodili smo smjernicama epidemiologa i Zavoda za javno zdravstvo i pristup, ulaz pacijenata u bolnicu. Znači, točno se zna koliko je to pacijenata na jedan sat, recimo njih šest ulazi na poseban ulaz, mjeri se temperatura, alkoholom se dezinficiraju ruke i provjeravaju njihovi termini, a termina su se liječnici dužni pridržavati tako da se ide prema uspostavi određenih normativa rada liječnika, objašnjava Bekić.


Odgovorio je ravnatelj na pitanje kako su se pacijenti prilagodili novom načinu rada ustanove.

– Jasno, rade se nadoknade. Moramo reći da se pacijenti, koji su bili naručeni na elektivne zahvate, primjerice jednodnevna kirurgija, još uvijek ne javljaju u bolnicu u onom broju u kojemu bismo mi željeli, što znači da još uvijek postoji strah od COVID-infekcije. Dijagnostičke pretrage se neometano odvijaju i nadoknađuje se ono što smo propustili i to na razne načine, a dio radioloških pretraga obavljaju odnosno nadoknađuju se i vikendima tako da možemo reći da s te strane nema nekih težih problema i to će se u relativno vrlo kratkom vremenskom roku obaviti – kad su u pitanju dijagnostički postupci, ističe Bekić.

Doc.dr.sc. Marijo Bekić, ravnatelj Opće bolnice Dubrovnik
foto: Tonci Plazibat/HANZA MEDIA

No, javljaju se i oni koji se žale na dugotrajno čekanje ispred bolnice.

– Tu ja ne mogu ništa, u srijedu sam imao stručno vijeće i upozorio sam kolege da nema više toga da liječnik kaže nešto tipa: „Dođite u utorak u 9 ujutro!“ jer takav pacijent će samo stvarati strku i biti nezadovoljan. Dakle, imamo situaciju da se točno zna u koje vrijeme su ljudi naručeni i u to vrijeme se imaju pojaviti odnosno deset minuta prije. Meni je smiješno kad recimo u 7.15 sati dolazim na posao i vidim dvadesetak ljudi ispred ulaza jer zaista ne znam koja to, osim laboratorija i radiološke pretrage, ambulanta radi u to vrijeme?! Međutim, liječnicima je na ove stvari skrenuta pozornost, postoji mogućnost pacijenta naručiti u točno određeno vrijeme, a u hodu će se još neke stvari popraviti.

Naime, bili su problemi s pacijentima koje su kolege naručivale ujutro ili u nekom vremenskom razdoblju, u to sam se jučer uvjerio i te sam kolege upozorio da se to ne može više raditi. Mislim da je ovo stanje koje će ostati, dakle, da određeni dan liječnik ne pogleda sve pacijente koji su mu došli ispred ambulante kao što smo to dosad radili, već će pogledati one koji su naručeni. Jasno da liječnik opet mora odgovarati za svoj rad, kazuje Bekić te napominje kako dubrovačka bolnica s obzirom na hrvatske uvjete ima dosta kratke liste čekanja.

Isto tako, Bekić poručuje da nema razloga za strah i da se pacijenti slobodno mogu obratiti za pomoć, posebno u hitnim situacijama.

– Tu se dežurstva, Hitni objedinjeni bolnički prijem za bilo koje patološko stanje ili za bilo kakvo izvanredne stanje, posebno ako zdravlje ugrožava pogoršanje simptoma, jasno da se ljudi mogu javiti. Najbolji način je kontakt obiteljskog liječnika koji će pacijenta naručiti na određenu pretragu, na dijagnostičku, terapijsku, izravnim putem – putem maila, a telefonom je još uvijek nažalost teže, imamo dva broja, međutim, s obzirom da se dosta toga nadoknađuje ne stiže se svima javiti i tu imamo određeno nezadovoljstvo koje nije posljedica nečijeg nerada i aljkavosti, već jednostavno zatrpanost linija, dodaje Bekić navodeći kako će svi doći na red, ako već nisu.