Regija

“Neće biti naplate cestarine i mostarine na Pelješkom mostu. Znamo što on znači za Hrvatsku”

Hrvatska je napokon jedinstvena. Večeras će se spojiti zadnji segment Pelješkog mosta – 250 tona težak čelični komad jedino je što još dijeli stanovnike krajnjeg juga od ostatka zemlje. RTL spajanje Pelješkog mosta prati s kopna, s mosta i iz zraka, piše Slobodna Dalmacija.

RTL-ovi reporteri su na gradilištu u mjestu Brijesta razgovarali s ministrom prometa Olegom Butkovićem i predsjednikom uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.

“Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika financijska kriza. Europski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet”,  kazao je Butković.


Kazao je da bi iduće godine u lipnju trebali biti napravljeni svi radovi.

“Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uvjet kod europskog financiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti. Nakon ovoga se projekt privodi prema kraju”, kazao je.

Škorić je otkrio zašto se most spaja baš u ponoć.

“Razlozi su tehničke prirode. Znamo i sami da su temperaturne oscilacije važne kod gradnje ovakvih elemenata jer postoje oscilacije u materijalu. Iskustvo dosadašnje je da u vremenu od 23 do 24 sata da je ta temperatura najoptimalnija za izgradnju”, kazao je.