Regija

Nakon Čeha, iduće ljeto vlakom na more stižu i Poljaci

Nakon velikog uspjeha češkog operatera RegioJeta koji sad već drugu sezonu za redom češke turiste u Hrvatsku dovodi vlakom, Jutarnji list doznaje kako bi od sljedeće godine željeznicom na more mogli početi stizati i poljski turisti.

Da su pregovori s Poljacima već otvoreni, potvrdio je Jutarnjem listu državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić koji je ovaj tjedan sudjelovao na konferenciji o vlakovima u Krakovu s državnim tajnicima za promet i turizam Poljske, kao i predstavnicima HŽ Putničkog prijevoza te Ministarstva turizma.

Zasad je, doznajemo, dogovoreno da krajem kolovoza u Hrvatsku – najvjerojatnije Rijeku ili Split – stiže jedan promotivni turistički vlak iz Poljske regije Krakov, koja broji oko 10 milijuna stanovnika, i to uglavnom popunjen poljskim novinarima i dužnosnicima čiji će zadatak biti promovirati uspostavu funkcionalne turističko-željezničke veze između naše dvije zemlje.


– Nakon dolaska tog promotivnog vlaka, ideja je prionuti na posao te za sljedeću turističku godinu pripremiti uvjete kako bi poljski turisti u Hrvatsku mogli početi pristizati vlakom. Riječ je o iznimno značajnom tržištu koje pokazuje veliki interes za dolazak u Hrvatsku, a iako je donedavno postojala željeznička veza između Poljske i Hrvatske, ona od početka pandemije više nije funkiconalna pa je naša ideja napraviti posve novu željezničku liniju, otkrio je Gospočić.

Neke neslužbene informacije govore da se razmišlja o liniji Varšava – Split, no nije isključeno niti da bi poljski turisti pristizali u Rijeku, sve ovisno o tome kako će teći pregovori između ovih dviju strana te koji bi se željeznički tokovi pokazali najprikladnijima.

Hrvatska je željeznicom zasad povezana s četiri emitivna tržišta, no uspostava turističke linije s Poljskom predstavljala bi značajan iskorak jer je riječ o rastućem i iznimno potentnom emitivnom tržištu.

Poljska, naime, broji 38 milijuna stanovnika, a u rekordnoj 2019. godini u Hrvatskoj su Poljaci napravili 5,8 milijuna noćenja, čime su prestigli i Čehe, i to gotovo za milijun noćenja.

Koliko su nam Poljaci važni najbolje se vidjelo u doba pandemije: poljsko tržište, naime, u srcu sezone dostiglo je 95 posto dolazaka i noćenja u odnosu na godinu prije što je predstavljalo svojevrstan fenomen, a većinom su na Jadran pristizali automobilima, iako i njihov aviooperater LOT čini velike napore u povećanju broja aviosjedala prema Hrvatskoj.

Gledajući unatrag nekoliko godina, Poljaci u Hrvatskoj bilježe prosječne godišnje stope rasta dolazaka i noćenja od osam posto, a u samo deset godina s pozicije šestog uspjeli su dogurati do našeg četvrtog emitivnog tržišta. Zanimljivi su i jer je riječ o prilično mladom tržištu, imaju jednu od stabilnijih europskih ekonomija, a ima ih gotovo četiri puta više nego Čeha, što daje nadu da bi željezničko-turistička veza itekako imala smisla.