Regija

Lokalno stanovništvo o radovima na cesti: Dok oni grade, mi propadamo

Cesta Opuzen-Metkovic by Denis Jerkovic, CROPIX

Zbog izvođenja radova na magistrali između Metkovića i Opuzena promet se odvija otežano. Prema informacijama HAK-a, ovakav prometni režim bi mogao potrajati do 18. rujna, do kada je i rok završetka radova, čiji su investitor Hrvatske ceste.

Riječ je o radovima ukupne dužine oko 5,9 kilometara, vrijednosti 16,1 milijun kuna bez PDV-a. Od Metkovića do Opuzena tako se putuje gotovo pola sata doslovno po makadamu, a lokalno stanovništvo se pribojava što će biti u nadolazećoj turističkoj sezoni kada bude intenzivniji promet.

– Ja ne znam kako dalje, jada se poznati neretvanski ugostitelj Pavo Jerković, pred čijim se pragom dovijaju radovi. Ovo nije normalno, od prašine ne možemo živjeti. U hotel mi ne dolazi nitko, a i tko dođe, bježi kada vidi okruženje. Jučer su došla dva bračna para iz Danske i kada su shvatili što se radi i gdje se nalaze, pobjegli su glavom bez obzira, naglašava Jerković, koji je o ovome pisao i Ministarstvu turizma, ali odgovora nije dobio.


Predaleki rujan
– Što nisu rekonstruirali cestu zimus, a ne sada prije početka turističke sezone. Tko će doći u moj restoran i u njemu ostati. Ako se nešto ne poduzme, bankrotirat ću. Rekli su da će radovi završiti u rujnu, ali to je predaleko, do tada ću propasti, ogorčen je Pavo Jerković, koji naglašava da nije protiv rekonstrukcije ceste između Opuzena i Metkovića, ali u drugo vrijeme i na drukčiji način.

– Trebali su asfaltirati i dovršavati dionicu po dionicu, pa ako treba uvesti i treću smjenu, a ne ovako. Rade samo u jednoj smjeni, praše, sada ih neće biti do utorka, a ja propadam, govori Jerković, ističući podatak da radnici postavljaju neke probne materijale u dužini od 150 metara.

– Što će biti ako ti materijali ne zadovolje, zar je dolina Neretve postala pokusni poligon građevinske struke, pita se Jerković.

– Ovo je jedinstven primjer uništavanja hrvatskog turizma.Ako ga netko stvarno želi uništiti, neka izvodi ovakve radove u sezoni, zaključio je Jerković.

– Tehnološki proces radova zahtijeva određeno vrijeme koje mora biti ispoštovano, međutim možemo reći kako trenutno stanje dinamike gradilišta teče bolje od planiranoga, poručili su iz Hrvatskih cesta. Isto tako, većina radova bit će završena do 15.6.2014. godine (ostat će radovi uređenja pojasa ceste, signalizacija i ostali manji radovi). Moramo napomenuti kako sve navedeno ovisi i o vremenskim uvjetima.

Održavanje vlažnosti
Cisterna s vodom, zadužena za održavanje vlažnosti tla, konstantno prolazi gradilištem, a sve kako bi se utjecalo na dizanje prašine. Međutim, riječ je o dionici dugoj 4 km, tako da cisterna s ograničenim kapacitetom, a koja mora proći po cijeloj dionici, ne može utjecati na vlažnost zemlje u svakom trenutku i u cijelom svom obuhvatu.

Što se tiče samog izvođenja radova, možemo reći kako se prvi put u Dubrovačko-neretvanskoj županiji izvode radovi koji primjenjuju standarde zaštite okoliša, u smislu da se materijal ponovno iskoristi te ugradi u cestu, a sve kako bi se spriječilo njegovo odlaganje u prirodu, zaključili su u Hrvatskim cestama.

Stanislav SOLDO
Foto: Denis Jerković / CROPIX