Iz SAD-a bi trebao biti i obezbjeđen povoljan kredit za realizaciju ovog projekta. Detalji su skoro usuglašeni, a Vlada FBiH je već odobrila 600.000 maraka za izradu Studije izvodljivosti.
Izgradnjom 50-ak kilometara pruge od Vareša do Banovića, prema sadašnjim procjenama, potakao bi se privredni razvoj zeničke i tuzlanske regije u BiH, te beogradske u Srbiji.
Promet roba željeznicom bi se udvostručio. Ulaganjem 400 milijuna maraka u ovu prugu Luka Ploče bi se približila Budimpešti kao glavnom europskom prometnom čvorištu. Išli bi i dalje, a preko ovog malog mjesta Tuzla i Beograd bi se približili Sarajevu. Od Tuzle do Sarajeva putovalo bi se sat vremena, a od Sarajeva do Beograda tri sata.
Na trasi pruge visinska razlika je 460 metara. Željeznička stanica u Varešu se nalazi na 760 metara nadmorske visine, a Banovići na 300 metara. Da bi se savladali dva planinska masiva Konjuh i Zvijezda, biće potrebno izgraditi dva velika tunela i nekoliko vrlo zahtjevnih mostova, prenosi Avaz.ba