Politika i gospodarstvo

Županijski SDP predstavio prijedlog Zaključka o uvođenju izvannastavne aktivnosti “Građanski odgoj i obrazovanje“

Danas se je u prostorijama SDP-a Dubrovnik održala tiskovna konferencija SDP-a Dubrovačko-neretvanske županije sa temom Uvođenje “Građanskog odgoja i obrazovanja” u škole kojima je osnivač Dubrovačko-neretvanska županija.

Okupljenim medijima su se obratili:

  • Krešimir Kuran, predsjednik Županijske organizacije SDP-a Dubrovačko – neretvanske županije
  • Marija Šegedin, učiteljica
  • Silvija Pećanac Bačić, profesorica
  • Ivan Plantić, profesor
  • Jadran Barač, predsjednik Gradske organizacije SDP-a Dubrovnik

koji su predstavili prijedlog Zaključka o uvođenju izvannastavne aktivnosti “Građanski odgoj i obrazovanje“ u sve zainteresirane osnovne škole kojima je osnivač Dubrovačko-neretvanska županija.


Predloženim zaključkom omogućava se uvođenje izvannastavne aktivnosti “Građanski odgoj i obrazovanje“ u sve zainteresirane osnovne škole kojima je osnivač Dubrovačko-neretvanska županija. Izvannastavna aktivnost “Građanski odgoj i obrazovanje“ trenutno je uvedena u osnovne škole desetak jedinica lokalne i područne samouprave, a kao pokretač ovog projekta ističe se Grad Rijeka koja je eksperimentalno uvela “Građanski odgoj i obrazovanje“ u šest zainteresiranih osnovnih škola još u školskoj godini 2016./2017., dok je tekuće školske godine uveden u sve zainteresirane osnovne škole na području Grada Rijeke (ukupno 22 od 24). Od ostalih jedinica lokalne i područne samouprave ističu se Primorsko-goranska i Istarska županija, te gradovi Sisak, Osijek, Poreč, Pazin, Rovinj, Pula i Umag.

Program “Građanskog odgoja i obrazovanja“ provodili bi zainteresirani nastavnici te bi ih se zadužilo s jednim nastavnim satom tjedno u rješenju o tjednom i godišnjem rasporedu radnih obveza. Podnositelj naglašava kako se zaključkom ne nameće obveza niti školama niti nastavnicima, a ponajmanje učenicima i roditeljima. Dubrovačko-neretvanska županija ovim zaključkom omogućava svim školama čiji je osnivač da od školske godine 2019./2020. uvedu novu izvannastavnu aktivnost za učenike petih i šestih razreda dok konačnu odluku o uvođenju “Građanskog odgoja i obrazovanja“ donosi Školski odbor svake pojedine škole u skladu sa željama i mogućnostima. Također, važno je za naglasiti kako financijska sredstva za provođenje programa osigurava Dubrovačko-neretvanska županija pa ne dolazi do dodatnog financijskog opterećenja za škole koje odluče uvesti navedenu izvannastavnu aktivnost.

Predloženim zaključkom školama se omogućava rok do 30.11.2018. za donošenje odluke u skladu s ovlastima hoće li učenicima petih i šestih razreda omogućiti novu izvannastavnu aktivnost.

Program “Građanskog odgoja i obrazovanja“ pohađali bi isključivo učenici koji bi pokazali interes za navedenu aktivnost uz suglasnost roditelja, stoga se “Građanski odgoj i obrazovanje“ ni po čemu ne bi razlikovao od ostalih izvannastavnih aktivnosti koje se već provode u dubrovačko-neretvanskim osnovnim školama.

Cilj omogućavanja pohađanja izvannastavne aktivnosti “Građanskog odgoja i obrazovanja“ u osnovnim školama je razvoj informiranih, aktivnih i odgovornih građana. Učenike se poučava njihovim pravima i odgovornostima u građanskom društvu, a ističe se važnost tolerancije, poštivanja sebe i drugih, te važnost preuzimanja aktivne uloge u društvu i zajednici. Provođenje “Građanskog odgoja i obrazovanja“ u školama ima dobar utjecaj na čitavu zajednicu.

Rezultati istraživanja pokazali su kako se velikoj većini učenika, njih čak 96% sviđaju metode i oblici rada gradiva, dok 89,3% učenika kaže kako je atmosfera ugodnija nego na ostalim satovima, a većina, ne samo što želi nastaviti s pohađanjem ove aktivnosti, već je izrazila i želju za većom satnicom i više terenske nastave. Učenici su spoznaju o važnosti pomaganja i uvažavanja drugih, o ljudskim pravima, zdravoj prehrani i opasnostima društvenih mreža istaknuli  kao najvrjednije što su  naučili. Zadovoljstvo načinom provedbe iskazali su i nastavnici, koji su izrazito zadovoljni kvalitetom stručnog usavršavanja te su iskazali želju za supervizijom, koja im je i omogućena tijekom tekuće školske godine. Kod učenika su zamijetili promjene u stavovima te povećani interes za aktualnim društvo-političkim temama, čemu su i prilagođavali nastavu. Evaluacija je pokazala kako je opći stav prema uvođenju “Građanskog odgoja i obrazovanja“ u nastavu pozitivan.

Cilj Dubrovačko-neretvanske županije morao bi biti pokretanje i prihvaćanje svih pozitivnih procesa u društvu s posebnim naglaskom na razvoju sustava obrazovanja mladih, a uvođenje izvannastavne aktivnosti “Građanski odgoj i obrazovanje“ svakako je jedan od preduvjeta stvaranja boljeg i tolerantnijeg društva u cjelini.

Slijedom svega navedenog, predlagatelj poziva zastupnike u Županijskoj skupštini Dubrovačko-neretvanske županije da podrže predloženi zaključak i time daju svoj značajan doprinos stvaranju boljeg društva.