Politika

‘Župane, jeste li možda završili i prometni fakultet?’

ivo karamatic by zeljko tutnjevic / dubrovacki.hr

Zašto se ova županija nije javila na natječaje Ministarstva gospodarstva – pitao je župana Valentin Dujmović (HNS) nabrajajući natječaje Ministarstva gospodarstva za korištenje fondova vrijednih 332 milijuna kuna, na početku aktualnog sata Županijske skupštine. Župan je odgovorio kako se DNŽ prijavila za 1,94 milijuna kuna, no kako su sredstva i na raspolaganju prerađivačkoj industriji i tu je problem jer su sredstva sužena samo za prerađivačku industriju koje mi ovdje baš nemamo. Pitanje treba ići u Ministarstvo gospodarstva kako je koncipirala natječaj da ih jedna županija ne može iskoristiti, a bilo bi zanimljivo vidjeti tko je koristio ta sredstva – odgovorio je župan.
Što je Županija poduzela da ne gubimo radna mjesta u javnim poduzećima? Pitao je Ante Šendo (HSS): – Nastavlja se rasturanje javnih poduzeća od Ine do HŽ-a. U Pločama gdje je 46 ljudi dobilo otkaz iz HŽ Carga, i oni stupaju na snagu 17. listopada. Nastavak toga je da Luka Ploče više ne može primati i otpremati robu. Kome je to u interesu? Župan se složio sa Šendom, da je nedopustivo ukinuti željezničku vezu između Metkovića posebno uzevši u obzir da je riječ o koridoru 5C, europskom koridoru. Smatramo da je to nedopustivo za županiju koja je u najlošijem prometnom položaju u RH.
Davor Penić (SDP) pitao je župana gdje mu se žuri kada je u pitanju Pelješki most.– Peče li vas savjest zbog toga što ste toliko puta bili na otvaranju radova na mostu? – Prirodno je da sam nestrpljiv a mislim da smo svi. Ne peče me savjest, sve sam radio da se most dovrši i bit ću zadovoljan bez obzira tko će ga završiti. Naše je da zastupamo interese ove županije a drugi rade na politizaciji Pelješkoga mosta – odgovorio je župan.
Njegov stranački kolega Ivo Karamatić predložio je da se razmisli i o tematskoj sjednici sa stručnjacima kako bi se realno sagledala naša prometna situacija. – Župan se učestalo bavi prometom kao što se donedavno bavio mostogradnjom. Sada se bavi cestama kao da je završio prometni fakultet. Ovaj put je prijepor jadransko jonski koridor koji je europski pravac kroz BiH. Županu stoga pitanje je li uz sve obveze završio i fakultet prometnih ili građevinskih znanosti? – pitao je Karamatić.
-Ne mislim završiti prometni fakultet ali ima onih koji jesu pa govore budalaštine da ih je teško slušati. Ja samo tražim da se poštuju dokumenti koje je donijela ova županija i strategije RH i insistiram na tome da se poštuje procedura i ne ide prečicama. Ovdje su interesi županije narušeni, imamo autocestu ucrtanu u planove ove županije, a ne da se ideje istresaju iz rukava. Prostorni se planovi i donose u više od godinu dana upravo zato što se svi iz Hrvatske o tome izjasniti. Na Karamatićevu primjedbu odgovorio je kako je svojedobno jedan visokopozicionirani stručnjak rekao da bi Dubrovnik bilo sasvim dovoljno povezati koridorom ili samo trajektima – to jest budalaština i ostajem pri tome – rekao je župan Dobroslavić.
Marinko Pažin (HSP AS) pitao je dokle je došla projektna dokumentacija gradnje pristaništa u Zavalatici i nove luke u Gradu Korčuli vrijedna milijun eura. Gradnja bi ukupno i koštala 30 milijuna eura koji bi mogli kandidirati za EU fondove. Župan je rekao kako će o detaljima izvijestiti Županijska lučka uprava.
Uz jedan glas protiv i jedan suzdržan prihvaćeno je izvješće o radu župana za prvih pola godine kojom prigodom je i Ivo Karamatić SDP pohvalio župana. Odnosno pohvalio je to što je župan u izvješću pohvalio Ministarstva koja financiraju projkete u županiji. – Sve je pohvalio osim samoga premijera. Ali to se valjda podrazumijeva, rekao je Karamatić.
Župan Nikola Dobroslavić rekao je kako je donošenje Prostornog plana omogućilo investicije u projekte na području Županije, a da je u središtu rada županije financiranje projekata iz europskih fondova. “Na žalost naši projekti MARIBIC i obnova lukobrana Kaše nisu prošli u Ministarstvu na prvoj raspodjeli, ali mi nećemo od toga odustati. Dobru ocjenu je dobio projekt obnove bolnice Kalos. Na žalost Ministarstvo neće to financirat, ali mi ćemo naći sredstva”, istaknuo je Dobroslavić.
Mario Tevšić (HNS) pitao je je li istina da je Davorku Obuljenu zabranjen dolazak na posao i na sjednicu skupštine, na što je župan odgovorio kako je to nekorektno i da su priče o zabrani glupost i nisu za govornicu. Ivo Margaretić je dodao kako Obuljen kao dožupan danas u Korčuli predstavlja županiju na proslavi 800-te godišnjice korčulanskog statuta. Vijećnici su većinom glasova dali suglasnost na polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna županje – HNS je bio protiv, a SDP suzdržan.
Županijska skupština raspravljala je i većinom glasova prihvatila polugodišnje izvješće o izvršenju financijskoga plana Županijske uprave za ceste koji iznose 10,59 milijuna kuna za šest mjeseci. Prigovoreno je kako u izvješću nema točnog naziva cesta i radova koji su obavljeni, zbog čega oporbeni vjećnici nisu zadovoljni.
SDP-ovac Oleg Valjalo posebno je naglasio kako je izvješće loše, jer je sastavljeno od više manjih pod-izvještaja. Onaj koji ga je radio mogao se potruditi da bolje izgleda kao onaj koji ih je spajao, a sadržajem je izvješće loše jer je šturo, kada zbrojite brojke u tablicama ne dobijete broj koji tamo piše pod ukupno, negdje su tri, a negdje nema decimala, nema podataka o obvezama društva itd.
Ovo je loš izvještaj pun grešaka i nedovoljnih informacija, da smo u školi išli bi na popravni. Nadam se da svom poslu pristupate ozbiljnije nego pisanju izvještaja – rekao je Valjalo.
Nikša Konjevod ravnatelj Županijske uprave za ceste rekao je kako se radi o izvadcima detaljnoga plana, a da će izvješće nastojati poboljšat. Frano Matušić (HDZ) rekao je da manjkavosti iz izvješća treba ispraviti ali da je važno da su Županijske ceste kvalitetno obavile svoj posao.


Tekst: mrk, www.dubrovacki.hr
Foto: Željko Tutnjević, www.dubrovacki.hr

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni