Politika

Započeo trodnevni štrajk u HŽ Cargu

U organizaciji Sindikata željezničara Hrvatske (SŽH) u 17,30 počeo je trodnevni štrajk u HŽ Cargu sa zahtjevom da se otpušanja radnika provode na pravedan i zakonit način. To je novinarima oko 18 sati objavio predsjednik SŽH Zoran Maršić nakon drugog i očekivano neuspješnog postupka mirenja s Upravom HŽ Carga koje je započelo u 15 sati.


Štrajk će trajati tri dana i za to vrijeme teretni vlakovi će stajati, naglasio je.

Vlakovi koji su već složeni vjerojatno će krenuti, ali nove kompozicije nećemo slagati, pa očekujemo zastoj u željezničkom prometu, kazao je Maršić.

Predsjednik SŽH-a ističe da zbog lošeg stanja u HŽ Cargu i manjka lokomotiva dnevno izostaje 15 teretnih vlakova, pa će strajkaši „morati zaustaviti ova 2-3 vlaka koja voze“.

Zato se postavlja pitanje – tko štrajka – mi ili Uprava, izjavio je Maršić novinarima.

Za ovih nekoliko mjeseci otkad je Uprava počela s otpuštanjima ništa se nije dogodilo, HŽ Cargo i dalje gubi teret, ne može na vrijeme pokretati vlakove, te i dalje gubi komitente. Uprava nije napravila ništa da se pokene rad, kazao je Maršić.

Iz HŽ Carga izvijestili su da je trenutno zaposleno 2463 radnika, u što su uračunata i 202 radnika koji su dobrovoljno pristali na zbrinjavanje kroz Željeznički fond, budući da im ugovor o radu nije otkazan. Broj zaposlenih trebao bi biti smanjen za još 386 radnika

Mi nikada nismo kazali da u HŽ Cargu nema viška radnika, ali mi tražimo da se restruktiriranje i otpuštanja radnika provode na pravedan i zakonit način, kazao je Maršić.

Naći ćemo se na sudu, a koristit ćemo i druge mjere, prosvjede i inspekcije, dodao je.

U Ministarstvu kažu da nijedan radnik HŽ Carga neće dobiti klasični otkaz, nego će imati izbor između sporazumnog raskida radnog odnosa uz otpremninu ili odlaska u Željeznički fond, u kojem će mjesečno primati 4.500 kuna bruto, u razdoblju koje može trajati najduže tri godine.

slobodnadalmacija.hr

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni