Politika

VELIKA UZBUNA: Na terminalu mjesečni gubici od milijun kuna

Terminal za rasute terete

Izgradnja infrastrukture prve faze terminala za rasute terete u luci Ploče – sukladno ugovoru Lučke uprave Ploče i gospodarsko-interesnog udruženja Cyes iz Španjolske i Viadukta, izvođača radova – trebala je biti završena za nekoliko dana, a do 30. lipnja ishođena uporabna dozvola i terminal pušten u rad. Naknadnim sporazumom izvođaču je priznato produljenje roka za 58 dana zbog izmjene projekta željezničke infrastrukture.


Terminal se gradi po modelu javno-privatnog partnerstva, pri čemu Lučka uprava Ploče ima obvezu izgraditi infrastrukturu, a Luka Ploče kupiti i ugraditi prekrcajnu opremu vrijednu između 30 i 50 milijuna eura.

Vrijednost ugovorenih radova za infrastrukturu je više od 400 milijuna kuna, a novac osigurava Svjetska banka, uz jamstvo Vlade. Prema našim informacijama, radovi ozbiljno kasne. Sada su u završnoj fazi radovi na probijanju čeličnih “pilota” za obalnu konstrukciju gata terminala, a nakon toga treba izgraditi i postaviti betonsku konstrukciju gata.

Teško je procijeniti kada će radovi biti završeni, no izvjesno je da će kasniti mjesecima. Direktni troškovi kašnjenja mjesečno se procjenjuju na oko milijun kuna, a čine ih troškovi stručnoga nadzora, klizne skale, voditelja projekta, koordinatora zaštite na radu… Tome treba pridodati i neizravne troškove, koje je sada teško procijeniti.

Kasnije puštanje terminala u rad znači manje prihode za Lučku upravu i operatera. Uz to, cijeli je projekt dodatno poskupio nekoliko milijuna kuna jer je kašnjenje izazvalo dodatne troškove na ime plaćenog PDV-a za izvršene radove i isporučenu robu.

Da nešto nije u redu, svjedoče i pisma čelnih ljudi Lučke uprave i Luke Ploče d.d. Deše Rathman i Ivana Pavlovića, upućena na niz adresa, među kojima i premijeru Zoranu Milanoviću. “Postupak nabave u završnoj je fazi, što znači da predstoji potpisivanje ugovora s dobavljačem, nakon čega bi ugradnja opreme trajala 12-18 mjeseci. To znači da bi u slučaju da se ugovor zaključi u sljedećih mjesec dana, terminal mogao biti operativno uporabljiv najranije sredinom 2015.”, piše Rathman.

Za ravnateljicu Rahman je problem i što “Luka Ploče d.d. nije dostavila podatke potrebne za izradu izvedbenih projekata dijelova infrastrukture”, Iz Luke Ploče poručuju da su za taj projekt odabrali istoga konzultanta kao i Lučka uprava da ne bi došlo do različitih tehničkih rješenja infrastrukture.

Tekst i foto: Ante Šunjić, www.slobodnadalmacija.hr

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni