– S posljednjim čelnicima HŽ Carga i sestrinke tvrtke Agit do kraja godine izgubit ćemo prijevoz pola milijuna tona tereta, a na godišnjoj razini izgubit ćemo 1,5 milijuna tona. Radi se o teretima iz Luke Ploče, izgubili smo i dio tereta iz Botova, trećinu tereta Ine, šećer sad vozimo preko posrednika… Govoriti radnicima Carga u Pločama da, ako nemaju posla, neka igraju karte, može samo netko tko ne razumije da je socijalizam prošlost.
Ovo su samo dijelovi dopisa koje je Sindikat strojovođa Hrvatske posljednjih mjeseci slao premijeru Andreju Plenkoviću i resornim ministrima prometa te državne imovine, Olegu Butkoviću i Goranu Mariću. Dobili smo ih na uvid, a njihov sadržaj potvrđuje predsjednik sindikata Nenad Mrgan, koji ih je i potpisao.
U njima proziva sadašnjeg v. d. predsjednika uprave Željka Pokrovca da nije sposoban ugovarati nove terete za iduću godinu te se boji da neće imati za plaće 1600 radnika. Sindikalisti optužuju Pokrovca da je jedino sposoban dogovarati popravljanje starih lokomotiva u njegovoj bivšoj tvrtki TŽV Gredelj. A Cargu se nagomilao i dug od 130 milijuna kuna prema HŽ Infrastrukturi za trasu (cestarinu) i druge poslove.
– Popravljaju se lokomotive stare 50 godina, koje će i dalje trošiti 40 litara ulja od Splita do Ogulina te enormne količine goriva. Na ličkoj pruzi opet će nam trebati dvije lokomotive s duplo više osoblja da prevezemo ono što privatnici voze jednom lokomotivom. Popravci će s ugovorenih 2,9 milijuna kuna, procjenjujemo, porasti i na 3,5 milijuna kuna po lokomotivi – navodi Mrgan.
Nadajući se novom imenovanju, Pokrovac odlučno odbija napade ističući da Cargo ove godine u prvih devet mjeseci vozi 15 posto više tereta nego lani te da još drže 80 posto tržišta. Dug infrastrukturi plaćaju u obrocima, kaže.
– Nećemo odustati ni od posla u Luci Ploče. Točno je da sam rekao radnicima da je osiguranje posla u domeni uprave, prodaje i Agita, a trenutni manjak posla posljedica je konkurencije – kaže Pokrovac.
Izgubljeni posao je “samo pet posto od ukupnog prometa Carga”, a Federacija BiH za poslove u Pločama dužna im je 10 milijuna eura, na čijoj naplati rade. Ne slaže se sa strojovođama da je isplativije unajmiti lokomotive. To bi koštalo 1500 eura po lokomotivi na dan:
– A jednu našu možemo popraviti i za 300.000 eura i koristiti 12 godina, a najam za to vrijeme platili bismo 6,6 mil. eura.
Uvjeren je da strojovođe žele kadrovirati upravu. Pita gdje su bili kad se vozni park devastirao. On je prvi, kaže, nakon pet godina, poslao lokomotive na popravak.
24sata.hr