Politika i gospodarstvo Regija

PLOVI OD DAVNE 1965. Iako je Pelješki most već uzeo primat, trajekt Ploče – Trpanj ostaje do daljnjeg

Puno toga se promijenilo izgradnjom Pelješkog mosta. Nema uobičajenih gužvi na graničnim prijelazima Kleku i Bistrini, neumski koridor je opustio, a upitna je i budućnost trajekta Ploče-Trpanj. Prvog dana prometovanja novootvorenim Pelješkim mostom do podneva je prošlo oko četiri tisuće vozila u oba smjera.

Toliko je manje automobila prešlo preko spomenutih graničnih prijelaza gdje bilježe prepolovljeni promet u usporedbi sa prethodnim danima. I u Neumu je zamjetan manji broj automobila na cesti, a i poslovnice Jadrolinije u Pločama i Trpnju u srijedu su prodale manji broj karata, piše Slobodna Dalmacija.

Putnici koji putuju prema jugu uglavnom su se odlučili za Pelješki most gdje zastaju na odmorištima i fotografiraju se za uspomenu. Svi sa kojima smo razgovarali oduševljeni su mostom, njegovom funkcionalnošću i izgledom.


I dok su Pelješčani oduševljeni, u Neumu baš i nisu zadovoljni, barem vlasnici trgovina i ugostiteljskih objekti uz magistralu kojima bi mogao opasti promet ako se nastavi ovakav trend smanjenja putnika neumskim koridorom. U ostalim dijelovima Neuma ne strahuju od gubitka prometa, dapače ističu da će se izgradnjom mosta smanjiti gužve te će moći razvijati turističku djelatnost.

Iako je prerano govoriti o budućnosti trajektne linije Ploče-Trpanj za pretpostaviti je da će se broj linija reducirati. Putnicima se jednostavno neće isplatiti za prijevoz osobnog vozila trajektom izdvojiti 154 kune plus još 40 kuna za osobu, dok je cijena za teretno vozilo 236 kuna. Putnicima je stoga jeftinije putovati Pelješkim mostom ukoliko idu prema Dubrovniku.

Međutim, oni koji idu za Trpanj, oni će vjerojatno ostati na trajektu, samo je pitanje koliko će se Jadroliniji isplatiti održavanje takvih trajektnih linija i kolikom broju.

– Trajekti Jadrolinije plove na liniji Ploče – Trpanj od davne 1965. godine te ćemo do daljnjega nastaviti povezivati dvije luke. Trenutno imamo sedam polazaka dnevno, a hoće li se to tako nastaviti ovisi od prometa koji pratimo na dnevnoj bazi. Svakako ćemo se prilagoditi novonastaloj situaciji, međutim još uvijek je rano za bilo kakve prognoze. Svjesni smo da će doći do značajnog pada prometa na toj liniji što pokazuju i brojke današnjih prodanih karata koje potvrđuju da je interes za putovanje mostom veliko, odgovorili su iz Jadrolinije na upit o budućnosti trajekta Ploče-Trpanj.