Politika

Ploče, “selo” kojemu fali parkirnih mjesta

Oksimoron iz naslova ima jednostavno objašnjenje. Novi pločanski kvart izgrađen “ispod Prišnice” u zadnje vrijeme svojim širenjem ima velikih problema sa parkirnim mjestima. Problem je to koji se svaki dan čini sve većim zbog novog priljeva useljenih stanara.

Većinom su to mlade obitelji sa djecom, koje u posjedu imaju i više od jednog automobila.

Kvart obuhvaća :


  • dvije zgrade iz POS-a (poticajna stanogradnja) na k.č. 2216/3 i k.č. 921/10
  • dvije zgrade za branitelje na k.č. 908/3 i k.č. 857/3
  • dvije zgrade izgrađene od TOLJ d.o.o. Ploče na k.č. 921/23 i k.č. 921/21
  • zgrada izgrađena od Projekt Idris d.o.o. na k.č. 921/11
  • objekt Klimaterm na k.č. 921/13
  • zgrada izgrađena od Retabl d.o.o. Metković na k.č. 921/4,

tj. minimalno 140 stanova, što u naravi znači da u kvartu ima potreba za cca 200 parkirnih mjesta.

Neke od zgrada imaju i poslovne prostore, ali većina ih je još uvijek prazno. Svejedno, djelatnici u poslovnim prostorima koji rade, parkiraju u kvartu u jutarnjim satima kada nema pritiska u smislu parkiranja, što znači da ne utječu na zagušenost parkirnih mjesta.

Činjenica je da je kvart preizgrađen, što je odgovornost svih prethodnih gradskih uprava koje su odlučivale o iskorištavanju navedenog prostora. Bez obzira na odgovornost za trenutno stanje, potrebno je iznaći rješenja koja zadovoljavaju potrebe svih stanara. Zašto svih? Zato što mjesta mora biti za svakoga bez obzira od koga je i kada kupio stan.

U razgovoru sa pojedinim stanarima saznali smo da su neki odlučili “uzeti stvar u svoje ruke” i donijeli određena riješenja u smislu da su pojedini vlasnici stanova stavili lokote (stupiće) na parkirna mjesta želeći ih rezervirati samo za sebe. Smatraju da na parceli na kojoj je izgrađena njihova zgrada imaju pravo odrediti koji je njihov prostor za parking i na njega staviti ključ jer su vlasnici i parkinga.

Za neke stanare je takav pristup potpuno pogrešan. Da bi se parkirno mjesto ogradilo ili zaključalo na bilo koji način ono mora biti etažirano (kao i stambena jedinica) i mora biti upisano kao njihovo vlasništvo. Saznajemo da takvo pravo ipak imaju stanari u “Retabl zgradama” koji su postavili stupiće na parkirna mjesta.

Kako zgrade imaju više stanova nego je parkirnih mjesta ispada da netko od vlasnika stana nema svoje parkirno mjesto.

Ali postoje i prava riješenja koja istina, iziskuju malo truda i puno vremena za svoju realizaciju.

Pravo rješenje može ponuditi samo Grad Ploče, ali prema Gradu trebaju nastupiti zajednički svi stanari. Ukoliko se stanari podjele po bilo kojoj osnovi, problem bi dugo mogao ostati neriješen. Štoviše, problem bi se mogao produbljivati jer u kvartu ima još praznih stanova koji čekaju svoje stanare, a i njihova auta će trebati parkinge.

Dakle, zajednički treba od Grada tražiti da osigura nova parkirna mjesta, primjerice:

  1. Na k.č. 857/1 – brdo (vlasnik Grad Ploče) moglo bi se uređenjem prostora doći do 5-7 parkirnih mjesta,
  2. Na k.č. 921/18, 921/19 – sjeverno od Klimaterm d.o.o. (vlasnik Grad Ploče) moglo bi se uređenjem prostora doći do 15-tak parkirnih mjesta,
  3. Na k.č. 921/3 –parking koji se naplaćuje (vlasnik Grad Ploče) moglo bi se stanarima kvarta omogućiti besplatni parking,
  4. Sa privatnim vlasnikom k.č. 921/22 – sjeveroistočno od Klimaterm d.o.o., moglo bi se razgovarati o otkupu ili zamjeni zemljišta te na tom prostoru urediti 20-tak parkirnih mjesta.

Vjerovatno postoje i drugačija rješenja samo se netko time treba pozabaviti.

U prilogu skica katastrskog plana vezana za problematiku parkiranja u ulici kralja Petra Svačića.

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni