Politika i gospodarstvo

MINISTAR BUTKOVIĆ O SITUACIJI S PELJEŠKIM MOSTOM: Usprkos koroni, radovi se približavaju kraju

Radovi na pelješkome mostu napreduju prema planu unatoč krizi zbog pandemije koronavirusa.

Da sve teče prema planu, uvjerio se i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je u utorak poslijepodne obišao gradilište, piše Slobodna Dalmacija.

– Impresivno je vidjeti kako napreduju radovi. Usprkos koroni i problemima, ovaj projekt ide svom kraju. Neki od izvođača na pristupnom cestama su ispred roka. Nadam se da neće biti problema s pandemijom – kazao je ministar Butković, naglašavajući da su riješeni problemi s grčkom tvrtkom “Avax” koja gradi stonsku obilaznicu.
Što se tiče slučaja prisilnog izvlaštenja vinara Miha Rozića na trasi pelješke ceste kod Stona, Butković je naglasio da je most najvažniji projekt u Hrvatskoj.


– Trase su ucrtavane u prostorne planove. Hrvatske ceste išle su u izvlaštenja i tu ne vidim nikakav problem – kazao je Butković.

– Most se mora završiti – dodao je.
Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić naglasio je da pelješki most uskoro ulazi u zadnju godinu izgradnje.

– Izgradit će se čvor Brijesta te će se pelješkim mostom moći prometovati i prije dovršetka pristupnih cesta – pojasnio je Škorić.
Radovi na pristupnim cestama, koji su kasnili zbog provedenih postupaka javne nabave kod odabira izvođača radova, ipak se nastavljaju predviđenom dinamikom. Na dionici Duboka – Sparagovići – Zaradež intenzivno se grade dva tunela, vijadukt i dva mosta ukupne dužine dvanaest kilometara. Stonska obilaznica duga je oko 18 kilometara i sadrži dva tunela, vijadukt i most.

Uskoro i dvanaesti stup

Stupovi mosta posljednjih mjeseci izmijenili su vizuru Neretvanskog kanala. Na nekima se već postavlja čelična konstrukcija budućeg kolnika ukupne dužine 2,4 kilometra. Dovršeno je jedanaest stupova, a uskoro će i dvanaesti. Svi su temeljeni na zabijenim pilonima u čvrstim stijenama u podmorju. Ukupna masa čelika koja će se ugraditi u rasponski sklop mosta iznosi više od 33 tisuće tona. Trenutačno se na gradilištu mosta nalazi više od 690 radnika, a u tvorničkim pogonima u Kini nastavljena je proizvodnja segmenata čelične konstrukcije, koji su u dva kontingenta stigli na gradilište, piše Slobodna Dalmacija.