Politika

Genjac ozbiljno prijeti: BiH nikada nije dala suglasnost za gradnju Pelješkog mosta

Jedan dio vlasti u BiH (SDA) prijeti izgradnji Pelješkog mosta iznoseći tvrdnje da Hrvatska obmanjuje javnost. Halid Genjac tvrdi da su vode ispod budućeg mosta međunarodne jer predstavljaju koridor koji spaja BiH s otvorenim morem, te da Predsjedništvo BiH nikada nije dalo suglasnost za gradnju mosta. Najavljuje diplomatsku akciju prema europarlamentarcima.


Bosna i Hercegovina nikada nije dala suglasnost za gradnju Pelješkog mosta, kazao je predsjednik Glavnog odbora Stranke demokratske akcije (SDA) Halid Genjac na izvanrednoj konferenciji za medije.

– Gradnja tog mosta bez suglasnosti bh. strane je nelegalna i predstavlja kršenje obvezujućih međunarodnih konvencija. Posebno UN-ove Konvencije o pravima mora – rekao je Genjac naglašavajući da Predsjedništvo BiH nikada nije dalo tu suglasnost.

Podsjetio je da je službeni stav Predjedništva BiH, tijela koje po Ustavu BiH ima isključivu nadležnost za vanjsku politiku, donesen na sjednici 2007. godine prema kojem je BiH protiv izgradnje mosta do rješavanja otvorenih pitanja u vezi s identificiranjem morske granične crte između dvije države.

– Tada je zaključkom zatraženo da Republika Hrvatska ne poduzima nikakve jednostrane radnje na izgradnji mosta – istaknuo je Genjac te dodao da nikada na sjednicama Predsjedništva nije usvojen bilo kakav zaključak kojim bi se taj stav izmijenio ili derogirao.

Kazao je da predstavnici ministarstva ili ekspertskih skupina na međudržavnoj razini mogu razgovarati, ali ne mogu u ime BiH potpisati bilo kakav validan sporazum bez suglasnosti Predsjedništva BiH.

Dodao je da BiH ima svoje teritorijalne vode i pravo na priključni koridor od svojih teritorijalnih voda do otvorenog mora, a taj priključni koridor podliježe režimu slobodne providbe bez ikakvih ograničenja. S tim u vezi, BiH ima pravo na priključni koridor i na njemu je zabranjena gradnja umjetnih otoka ili bilo kakvih drugih građevina.

– Je li to koridor utvrdit će se nakon razgraničenja prava na more i utvrđivanja definitivne linije između BiH i Hrvatske. Prije toga nisu moguće nikakva aktivnosti – pojasnio je Genjac ističući da su netočne tvrdnje da Hrvatska gradi most na svom teritoriju jer morske vode ispod Pelješkog mosta, gdje je predviđen, nisu i ne mogu biti hrvatske niti unutarnje nego predstavljaju međunarodne vode, međunarodni priključni koridor koji se proteže od teritorijalnih voda BiH do otvorenog mora.

Iznio je podatak da bi se izgradnjom mosta BiH blokirala jedina pomorska veza s međunarodnim vodama i ostalim državama svijeta i tako bi se od pomorske države pretvorila u kopnenu, kopnom zaključanu državu.

– Napadajući na suverenitet BiH Hrvatska insistira na izgradnji mosta, obmanjuje javanost, institucije UN-a i EU, navodeći tvrdnje da ima suglasnost BiH i da gradi most na svojoj strani – dodao je Genjac te ponovio da SDA ima, kao i ranije, cilj gradnju dobrosusjedskih odnosa.

Najavio je da će SDA sve europske parlamentarce informirati o ovoj situaciji i zamoliti za pomoć pri revidiranju odluke Europske komisije o dodjeli sredstava za gradnju mosta.

– Smatramo da se dogodio previd i da odluku treba revidirati – poručio je Genjac.

Hrvatska je do sada uvažila sve primjedbe BiH

Hrvatska je u proteklim godinama uvažila sve primjedbe što su ih vlasti BiH iznosile u odnosu projekt Pelješkog mosta za kojega je definitivno utvrđeno kako bi se gradio u hrvatskim teritorijalnim vodama i to na udaljenosti od najmanje 400 metara od vjerojatne crte razgraničenja s BiH na moru.

Tako je izmijenjen i prvobitni projekt pa je visina tzv. svijetlog otvora mosta povećana na 55 metara a raspon između stupova na 200 metara što omogućuje prolazak i najvećih brodova ka Neumskom zaljevu.

U Predsjedništvu BiH trenutačno su podijeljena stajališta oko gradnje Pelješkog mosta. Bošnjački član Bakir Izetbegović opetovano je isticao kako BiH mora štititi svoje interese dok je hrvatski član Dragan Čović na stajalištu kako je most koristan za obje države a za BiH bi bio posebno važan jer bi se eliminirali prometni čepovi kroz Neum.

 

Tekst prenosimo s likemetkovic.hr
Ilustracija: total-croatia-news.com

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni