Politika i gospodarstvo

Fotoekskluziv Jutarnjeg lista: Pelješki most nakon 372 dana gradnje

Prije nekoliko dana, 31. srpnja, navršilo se godinu dana od kada je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation započela izgradnju 2,08 milijardi kuna vrijednog mosta Pelješac. Prema ugovoru, za manje od dvije godine most mora biti završen.

U godinu dana napredak je u radovima impresivan. U Hrvatsku je iz Kine morskim putem dovezen 141 čelični pilot. U morsko dno zabijeni su svi – dva testna i 139 komada na stupnim mjestima od “S 4” do “S 12”. Najduži pilot ima 128,4 metra i težak je oko 230 tona, dok je najkraćem samo 36 metara. Cijevi su promjera od 1,8 i dva metra.

Ti piloti su zapravo svojevrsni temelji stupova mosta koji će se postavljati na njih. Za središnje stupove mosta zabijeno je po 18 i 20 pilota, a na stupnim mjestima uz obalu po devet. Ukupno je 12 stupnih mjesta. Sa zabijanjem pilota u čeličnim cijevima se nakupio mulj koji se mora odstraniti i odvesti s gradilišta.


 

Vađenje mulja

U ovom trenutku na gradilištu se između ostalog izvlači tlo i mulj iz pilota koje se zbrinjava potapanjem na dubinu veću od 40 m, na lokaciji udaljenoj od mjesta gradnje 20 nautičkih milja. Prema informacijama iz Hrvatskih cesta, na gradilištu je u tijeku izrada armaturnih koševa i betoniranje pilota, izrada armirano-betonskih segmenata predgotovljene oplate naglavnica pilota na koju ide stup mosta te montaža predgotovljene oplate naglavnica i pripreme za betoniranje iste.

Zabijeni piloti na svakom stupnom mjestu na vrhu se povezuju pločom od armiranog betona koja će biti vidljiva na površini mora i to je naglavnica pilota. One se izrađuju u Kini i dopremaju na gradilište. S obzirom na dimenzije, oplata se montira na vrhove pilota u dijelovima. Prema planu, naglavnice će se postavljati do kraja siječnja sljedeće godine, a podizanje prvih stupova bi trebalo krenuti u listopadu.

 

 

Više fotografija pogledajte na web stranici Jutarnjeg lista!