Politika i gospodarstvo

Finalizacija projekta „Ljudi koji vole ugostiti“ – održana prezentacija „Plana gostoljubivosti grada Ploča“

Gradonačelnik Ploča Krešimir Vejić primio je u svom uredu talijanske partnere na projektu „Ljudi koji vole ugostiti“, koji su u Ploče došli povodom prezentacije finalizacije ovog projekta koji se provodi uz financijsku potporu talijanske regije Friuli.

Nositelji projekta vrijednog oko 105 000 EURA su talijanski gradovi Sutrio i Sauris te organizacije Sinerghia, Borghi Authentici te COSPE dok sa su sa hrvatske strane partneri Grad Ploče i Grad Korčula te organizacije Korčulanska liga i DEŠA. Jedan od važnijih ciljeva ovog projekta je transfer znanja i iskustava kojeg u razvoju ruralnog i održivog turizma imaju spomenuti talijanski gradovi koji su uspjeli zahvaljujući spomenutim iskustvima potpuno revitalizirati male gradove i sela kojima je prijetilo odumiranje te ih pretvoriti u turistički atraktivne destinacije koje se bave ne samo turizmom već i ekološkom proizvodnjom, obrtništvom te raznim uslugama.’ Rezultate najbolje ilustrira planinsko i izolirano mjesto Sauris koje je zahvaljujući takvom razvojnom modelu dostiglo ekonomsku aktivnost od preko 24 milijuna EUR godišnjih prihoda što je za mjesto do 400 stanovnika izuzetno.

Krajnji cilj projekta je bio izrada „Plana gostoljubivosti Grada Ploča“, prema primjeru spomenutih općina. Dokument je ovo razvoja lokalne zajednice koji daje uvid u postojeće stanje, ali i omogućava planiranje, provedbu i kontrolu postavljenih smjernica ukupnog razvitka u određenom periodu.


Gradskim planom gostoljubivosti, Grad Ploče namjerava utvrditi postupak konstantnog poboljšanja kvalitete ponude svog teritorija posebice u turističke ciljeve. Nakon održane prezentacije pločanskog Plana gostoljubivosti, talijanski partneri dali su svoja mišljenja o istome, ističući vrlo bogatu ponudu i potencijale koje posjedujemo na našem području.

Prenijeli su dio svojih iskustava, istaknuli želje turista i pritom apelirali na činjenicu trenda da turisti sve više traže mala mjesta, zaseoke gdje svoj mir i odmor ne žele provesti u smještajnom kapacitetu od 400/500 osoba. Objedinjavanje turističke ponude smatraju vrlo bitnim, s obzirom da je „ponuda na jednom mjestu“ ono što potencijalnom turistu i korisniku usluga olakšava potragu za istima.

Dali su još nekoliko smjernica kako bi privatni iznajmljivači ovaj Plan uistinu mogli provesti i u praksi. Ovaj projekt uključuje ne samo zajednički marketing, branding i prodaju, već i zajedničko održavanje i uređenje objekata. Prezentaciji su prisustvovali i djelatnici Upravnog odjela za gospodarstvo i društvene djelatnosti Grada Ploča, Udruženje obrtnika Grada Ploča i privatni iznajmljivači s područja Ploča.