Politika

FBiH uložila 4 milijuna KM u obnovu NTF-a, diže se razina sigurnosti i ekostandarda

Federacija BiH ubrzano modernizira svoje naftne terminale te podiže razinu sigurnosti i ekoloških standarda, a iz informacije o stanju realiziranja programa tehničko-tehnološke sanacije i modernizacije infrastrukture Naftnih terminala Federacije d.o.o. Ploče za razdoblje od 2019. do 2021. godine vidljivo je koliko je uloženo sredstava te gdje su najprimjetniji učinci realizacije plana, piše Večernji list.

Odlukom o dodjeli sredstava utvrđenih u razdjelu 17. proračuna FBiH za 2021. godinu Federalnom ministarstvu energetike, rudarstva i industrije “Kapitalni transferi javnim poduzećima – OTF d.o.o. Sarajevo – za povećanje kapitala NTF d.o.o. Ploče” NTF-u su uplaćena 4,000.000 konvertibilnih maraka, a prema usvojenom planu investicija za obnovu/rekonstrukciju infrastrukture NTF d.o.o. Ploče u cilju potpune tehničko-tehnološke sanacije.

Večernji list imao je uvid u informaciju pod naslovom “Operator – Terminali Federacije d.o.o. Sarajevo” o kontroli namjenskog utroška financijskih sredstava i praćenju dinamičkog plana realizacije projekta prema planu investicija za obnovu i rekonstrukciju Naftnih terminala Federacije d.o.o. Ploče za 2021. godinu, a koju je dostavilo Gospodarsko društvo Operator – Terminali Federacije d.o.o. Sarajevo. U njoj se, među ostalim, navodi kako je potvrđeno nekoliko najznačajnijih učinaka koji su postignuti odobravanjem doznačenih sredstava, a jedan od njih je i financijski, koji se očituje kroz zapunjenost spremnika, ostvarivanje prihoda od najma spremnika za skladištenje i manipulaciju, kao i uvećanu vrijednost sredstava.


Također, tu su i sigurnosni učinci vidljivi kroz povećanu sigurnost popravkom spremnika, a čime se povećala i sigurnost ​skladištenja medija, dok su se izgradnjom novog cjevovoda povećali sigurnost manipulacije i smanjili gubici. Također su ispunjene i sve zakonske norme, a realizirano je i povećanje tehnološkog rada, odnosno sigurnost i konstantnost napona uz rad bez prekida. Vidljivi su i ekološki učinci, a navedeno proizlazi iz činjenice da će se promjenom azbestnih cijevi unaprijediti ekološka zaštita.

Neke od investicija u prošloj godini uključivale su nabavu, ugradnju i uvezivanje mjerno-regulacijske opreme – servo uređaja na spremnicima, kao i projekt sanacije elektroenergetskog sustava TTT-a. Također, provedena je i djelomična sanacija tehnološkog cijevnog sustava terminala, a iznimno važni su i projekti izgradnje stabilnog protupožarnog sustava gašenja autopunilišta i vagon-punilišta, kao i djelomična obnova i rekonstrukcija stabilnog protupožarnog sustava TTT-a.

U kontekstu rada i aktivnosti Operatora – Terminali Federacije valja navesti kako je nedavno član Uprave navedene institucije Slaven Zeljko u razgovoru za Fenu potvrdio kako su početkom lipnja počeli radovi na potpunoj sanaciji terminala tekućih tereta Blažuj, ukupnog kapaciteta 42.300 kubnih metara. Kada je riječ o prethodnim aktivnostima na povećanju zapremine prostora za skladištenje nafte, on je naveo kako je početkom 2020. godine završena prva faza radova sanacije i rekonstrukcije terminala tekućih tereta u Živinicama, čime je u rad pušteno 5900 m³ skladišnih kapaciteta s cjelokupnom pratećom infrastrukturom.

Istodobno, kada je riječ o nastavku aktivnosti, objasnio je kako je u drugoj fazi planirana izgradnja preostalih 40.000 m³ kapaciteta. – U ovoj godini planiran je početak izvođenja radova na sanaciji 18.300 m³ skladišnih kapaciteta na terminalu tekućih tereta Bihać – kazao je Zeljko, dodavši kako je rok izvođenja radova druga polovina 2023. godine. Potvrdio je tada kako će okončanjem započetog investicijskog ciklusa sanacije i rekonstrukcije kontinentalnih terminala Federacija BiH imati na raspolaganju 190.127 m³ skladišnog prostora za naftu i naftne prerađevine. Uputio je i na to kako će stavljanjem u funkciju vojnih terminala koji su Operatoru dani na korištenje, kao i rezerviranjem skladišnih kapaciteta na pomorskom terminalu u Pločama, koji raspolaže s 81.250 m³ kapaciteta, Federacija imati i više nego dovoljno skladišnih kapaciteta.

Možda ti se sviđa

Politika

PROMJENA VLASTI – PREDUVJET NAPRETKA

Jednostranački sustav gospodarstvo u Pločama je doveo do potpunoga kolapsa – ističu predstavnici HNS-a, HSLS-a i LS-a – Unatoč pozivima,
RO-RO terminal
Politika

INVESTICIJSKI ZAHVAT LUČKE UPRAVE PLOČE: Putnički i teretni terminal

U okviru opsežnih investicijskih aktivnosti koje Lučka Uprava Ploče provodi značajno mjesto pripada gradnji suvremenog RO-RO terminala za međunarodni teretni