Ostalo

Željeznički kolodvor Ploče i dalje bez vlakova

Rebalansom državnog proračuna za 2014. godinu smanjena su sredstva za poticanje javnog željezničkog prometa i to za 20,7 posto što je uvjetovalo gašenju različitih putničkih linija. Tako Zadrani više ne mogu putovati vlakom do Knina i Zagreba nego se voze autobusima.

Ovakvo stanje, kako tvrde iz HŽ-u Putnički prijevoz, trebalo bi biti do kraja završetka remonta pruge na dionici Zadar-Knin u dužini 95 kilometara. No s druge pak strane ukinuta je i putnička linija Ploče-Metković pa tako i linija Ploče-Sarajevo iako je remont pruge na toj dionici u potpunosti napravljen. S obzirom kako je za gospodarski razvoj potreban nesmetan protok robe ali i ljudi nova Vlada trebala bi razmotriti koliko je zapravo opravdano da željeznički kolodvori na našoj obali stoje prazni, i bez putnika i bez vlakova.

Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine konstantno potiču pregovore o što skorijem ponovnom uspostavljanju linije Sarajevo-Ploče. Povratak putnika i vlakova na željezničke kolodvore u Zadru i Pločama pridonio bi turističkom razvoju i jedne i druge regije. Jer bez obzira što god mi mislili o vlakovima diljem Europe oni i dalje spadaju u sam vrh udobnog i jeftinog putničkog prijevoza te se zato konstantno i ulaže u sigurnost i komfor putnika te u željezničku infrastrukturu. S obzirom kako smo mi turistička zemlja i naši vlakovi trebali bi zadovoljavati određene europske standarde te bi trebali naše more povezivati s cijelom regijom.


Foto: wikipedia.org