Ostalo

Preporuke MUP-a za vozače i pješake

Policija, Foto Autoklub

Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Stoga podsjećamo te najranjivije prometne sudionike, a posebice vlasnike limenih ljubimaca, motocikala i mopeda, kojima dolazak ljepših meteoroloških uvjeta daje priliku da nanovo pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu, da se, sudjelujući u prometu, pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:

provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
– uređaji za upravljanje vozilom;
– uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
– uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
– uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
– uređaji za davanje zvučnih znakova;
– kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).


prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
– očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
– provjere tlak u gumama;
– upale dnevno ili kratko svjetlo;
– koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
– ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.

za vrijeme vožnje:
– prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
– ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
– da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
– izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
– da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
– ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
– da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

Vozače bicikala
podsjećamo da ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere mogu li ga prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.

Pješake,
posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo i savjetujemo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima, te da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.

Naposljetku napominjemo da će prometna policija provoditi pojačani nadzor ponašanja u prometu ovih skupina sudionika i protiv svih koji se ne ponašaju sukladno zakonskim propisima, poduzimati propisane represivne mjere.

Podsjećamo sve vozače
Vozače ostalih motornih vozila, prvenstveno vozače osobnih automobila koji čine većinu sudionika u prometu na cestama, pozivamo da prilikom sudjelovanja u prometu posebnu pozornost posvete vozačima mopeda i motocikala. Posebice trebaju za vrijeme vožnje u slijedu i usporedne vožnje prilikom pretjecanja ostaviti dovoljan razmak između svog vozila i vozača mopeda ili motocikla kojeg prestižu. Potrebno je poštivati pravo prvenstva prolaska vozača mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji, te prilikom skretanja provjeriti „mrtvi kut“ kako bi se spriječile prometne nesreće u kojima dolazi do naleta osobnih automobila na vozače motocikala koji ih pretječu jer vozač osobnog automobila nije provjerio tko se kreće iza njega.

MUP RH via www.dubrovacki.hr