Ostalo

PREDSTAVLJAMO: Terapija senzorne integracije u „Leptirićima“

Što je senzorna integracija?                                           

Senzorna integracija je neurološki proces u mozgu koji nam omogućava da registriramo, moduliramo i prepoznajemo osjete dobivene preko senzornih sustava kako bi dobili svrhovito, adaptivno ponašanje u interakciji s okolinom (Ayres, 1972.). Integracija senzornih informacija esencijalna je za stvaranje, razvijanje i održavanje slike o samome sebi i svijetu oko nas. Za djecu, to je temelj za usvajanje, razvijanje, modificiranje i održavanje novih vještina, učenje i istraživanje prostora, stvaranje odnosa sa samima sobom i osobama oko sebe, te za njihov cjelokupan razvoj.

Ako naš mozak ne diskriminira, filtrira, određuje prioritete, koordinira, organizira i integrira sve te senzorne ulaze, govorimo o disfunkcijama senzorne integracije, koje mogu utjecati na svakodnevno funkcioniranje. Radna terapeutkinja i neuroznanstvenica dr. A. Jean Ayres opisala je poremećaj senzorne integracije kao “prometni kaos ili gužvu” koji priječe određenim dijelovima mozga da na primjeren način zaprime i obrade senzorne informacije. Teorija senzorne integracije govori o značaju taktilnog (dodir), proprioceptivnog (svjesnost o položaju tijela) i vestibularnog (osjet gravitacije i kretanja)  sustava na razvoj mišićnog tonusa, automatskih reakcija i emocionalnog dobrostanja pojedinca (Ayres 1972, 1979 .,Smith Roley, Blanche, Schaaf, 2002). Stoga, neprimjereno procesuiranje senzornih podražaja može imati negativan utjecaj na motoričke, kognitivne i socio-emocionalne vještine djeteta, a s navedenim i na izvedbu aktivnosti dnevnog života (oblačenje, kupanje, igra, pisanje, učenje…). Terapija senzorne integracije potiče razvoj neurološkog sustava, uklanja patološke oblike ponašanja osiguravajući zaprimanje neophodnih podražaja i/ili informacija kroz konstruktivne i smislene aktivnosti (kroz igru) koje djetetu pružaju izazov na zabavan način.


Važno je na vrijeme prepoznati poteškoće senzorne integracije kako bi se dijete pravodobno uključilo u terapijski proces, a pri „nevidljivim“ simptomima može Vam pomoći samo kvalitetno educirani, certificirani Ayres terapeut osposobljen za provođenje procjena i intervencije senzorne terapije.

Simptomi disfunkcije senzorne integracije:

  • manjkav obrazac sisanja i gutanja
  • poteškoće žvakanja, gutanja, hranjenja i automatskog zatvaranja usta
  • promjene raspoloženja u dobi malog djeteta
  • pretjerana plačljivost ili mirnoća u dojenačkoj dobi
  • izbjegavanje korištenja ruku, teškoće fine motorike
  • kašnjenje govora
  • poteškoće kontroliranja emocija i ponašanja
  • nedostatna usklađenost pokreta (nedostatna ravnoteža, “šeprtljavost“, izbjegavanje penjanja, sklonost ozljeđivanju, strah od visine)
  • hiperaktivnost i /ili laka otklonjivost pažnje
  • poteškoće učenja

 

Ukoliko sumnjate da Vaše dijete ima poteškoće senzorne integracije možete se obratiti našoj terapeutici Ireni Obradović, bacc.therap.occup., certificiranoj za provođenje Ayres terapije senzorne integracije  uključujući provođenje i interpretaciju testa senzorne integracije i praksije (SIPT) po programu University of Southern California (USC) i Western Psychological Services (WPS).

Tijekom pandemije COVID­-19 u UCDPDN „Leptirići“ se rade isključivo individualne terapije senzorne integracije uz sve propisane mjere prevencije HZJZ.

Djeci i odraslima kojima je ovaj oblik treninga potreban u  gradu Pločama i okolici mogu se osobno javiti našoj bacc.therap.occup. Ireni Obradović.

E-mail:  [email protected]

Mobitel:   091/ 9586-901

Kabinet za terapije:  Hrvatskih iseljenika 2,Metković