Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odlučilo je stati na kraj kilometarskim kolonama i najavilo potpuno novi sustav naplate cestarina. Naplatne kućice i plaćanje gotovinom tako odlaze u povijest.
No, što je s radnicima? O svemu je Danas upitao Hrvatske autoceste (HAC).
” Što se tiče radnika na naplatnim postajama, jedan dio radnika otići će u mirovinu, jedan dio će otići kroz sustav poticajnih otpremnina, dok će jedan dio ostati na poslovima nadzora i kontrole i drugim pozadinskim poslovima”, rekli su.
Pojašnjavaju i kako se o novom sustavu kontinuirano komunicira od 2019. kada je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture javno predstavilo projekt novog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta Modernizacija i restrukturiranje cestovnog sektora u suradnji sa Svjetskom Bankom.
ovi sustav naplate bit će, ističu, kombinacija dvije suvremene i provjerene tehnologije. Naplata putem modernije verzije uređaja ugrađenog u vozilo (ENC) i naplata putem automatskog sustava očitanja registarskih oznaka.
Nema više rampi
U HAC-u su uvjereni da će ta oba načina korisnicima omogućiti slobodni protok bez zaustavljanja.
“Novi sustav naplate cestarine temelji se na slobodnom protoku s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila, s beskontaktnim načinima plaćanja. Dakle, s uvođenjem novog sustava naplate cestarine više neće biti rampi pa se očekuje da bi sve trebalo biti brže i bez gužvi”, kažu nam u HAC-u, te dodaju kako su aktivnosti oko novog sustava naplate cestarine u tijeku.
“Završeno je istraživanje tržišta koje je pokazalo da na europskom tržištu postoje gospodarski subjekti koji u potpunosti mogu zadovoljiti traženu tehničku sposobnost. Raspisivanje javnog natječaja za novi sustav očekuje se uskoro”, naglašavaju za Danas.hr.