Nakon pivotiranja na smočnicu za kuhanje kod kuće kroz RougeMarin Doma, vodeći hrvatski gastronomski poduzetnik i predsjednik Udruge ugostitelja Marin Medak otkriva kakva će biti budućnost hrvatskih restorana u doba pandemije.
Wolt, Glovo i Pauza.hr traže 20 do 30 posto od dostave, što je previše za hrvatske ugostitelje, tijekom nove epizode podcasta otkriva Marin Medak, jedan od najagilnijih hrvatskih poduzetnika.
Kao netko tko je s burgerima pokrenuo catering, otvorio i zatvorio nekoliko restorana, uveo food truck, mesarnicu Santoku, a nedavno i pivotirao restoran u zagrebačkoj Petrinjskoj u koncept Rougemarin Doma, Marin itekako dobro razumije koliko je bitno prilagoditi se novim uvjetima tijekom pandemije.
Neće biti radnika za rad u restoranima, trebat ćemo kioske
U epizodi pričamo o izazovima ugostitelja od kojih će mnogi – kao i njihovi radnici – u novim uvjetima jednostavno odustati od industrije koju već pogađa nedostatak radne snage. U takvim uvjetima će digitalizacija biti jedino rješenje pa ćemo vidjeti više kioska i softvera za naručivanje. Na žalost, priznaje kako se od svih velikih uslužnih industrija ugostiteljstvo najmanje digitaliziralo – i sad mora!
Manje marketinga, manje cijene
Dapače, mnogi restorani će jedino preživjeti kroz nove poslovne koncepte poput grab&go i internetskih trgovina, što je jedan od razloga zašto Medak u suradnji sa Spanom radi na nezavisnoj platformi za naručivanje hrane.
Navodi kako neće imati budžet za marketing na razini platformi u vlasništvu stranih internetskih grupacija, ali će platforma nuditi bolje uvjete za ugostitelje i olakšati im poslovanje u pandemiji.
IVAN BREZAK BRKAN / netokracija.com