U novom broju Lidera, direktor prvog hrvatskog privatnog željezničkog prijevozničkog društva PPD Transport Oliver Krilić dao je opširan intervju u kojem je poseban naglasak stavljen na Luku Ploče, čiji je djelomični koncesionar Prvo plinarsko društvo, matična kuća tvrtke PPD Transport:
– Još nismo pokrenuli aktivnosti u Luci Ploče, ali smo stvorili gotovo sve predispozicije da doslovno za koji dan počnemo s prijevozom. Mi smo u Pločama otvorili ured, zaposlili 20-ak ljudi, od Lučke uprave dobili smo koncesijski ugovor za manevarski rad u luci, ugovorili smo potrebne lokomotive koje će voziti na potezu od Čapljine do Ploča. Imamo osposobljene ljude, lokomotive, dozvole i sada samo treba krenuti teret. Srećom, dolje ima tereta kojima naša matica upravlja od početne točke, iz stranih zemalja, čak i sa drugih kontinenata, koje organiziramo putem stranih brodara.
- Kada bi onda to sve moglo profunkcionirati?
– Rješavamo zadnju stvar, carinski uvoz tih privremenih lokomotiva. Čim uđu u Hrvatsku, prijevoz može krenuti. Očekujem da će to biti najkasnije do 15. kolovoza, kada počinju prvi prijevozi ugljena.
- Ali to neće biti dugoročno prva namjena za tu luku. Planovi za Luku Ploče ipak su daleko veći.
– Da, to će se i promijeniti jer je u realizaciji gradnja novog Adriatic tank terminala, nastalog u suradnji ENNA grupe i VTTI-ja, jednog od najvećih operatora i vlasnika terminala za skladištenje naftnih derivata u svijetu. Distribucija naftnih derivata kroz terminal u Pločama ublažit će ograničenja koja postoje vezano uz infrastrukturu distribucije naftnih derivata i ukapljenog naftnog plina (UNP) za cijelu regiju. Nakon završetka radova novi terminal omogućit će jeftiniji i sigurniji uvoz naftnih derivata i UNP-a morskim putem te distribuciju naftnih proizvoda na brojna tržišta jugoistočne Europe. Mi ćemo pak Luci omogućiti pravodobnu otpremu robe i time postići brže obrtaje, čime će se povećati kapaciteti Luke i skratiti vrijeme boravka brodova u lukama.
Nema nikakvog razloga da sa istim znanjem i entuzijazmom PPD Transport ne radi jednako i u luci Rijeka ili Vukovar ili čak u tvornici Petrokemija. Mišljenja smo da će bolja željeznička usluga i njima značajno unaprijediti poslovanje. Zašto im to ne ponuditi i time im pomoći u razvoju, u zajedničkom interesu? Ne postoji dobra luka bez dobre željeznice u svom zaleđu. To je bilo ispravno promišljanje ljudi u Energia naturalis grupi kadasu odlučili našu malu tvrtku, malu željeznicu pridružiti svojoj obitelji i omogućiti joj razvoj i potporu da zadovolji potrebe gospodarstva RH i svoje potrebe u Pločama, ali i širom Hrvatske.
- Strategija PPD Transporta u idućoh je nekoliko godina rast bez premca?
– Pa da, to i očekujemo. U Luci Ploče sigurno ćemo biti dominantni, a u ostalim dijelovima Hrvatske pokazali smo se kao dobar partner i rastemo iz mjeseca u mjesec. Zasad nam ide sve sukladno planovima, čaki bolje. Samo ove godine zaposlili smo 70-ak ljudi, a do kraja godine planiramo još zapošljavanja. Zapošljavali smo ljude s 10-15 godina iskustva, ali smo dali priliku i mladima koji su tek završili školovanje da se obuče i upoznaju željeznicu iz naše prespektive.
U PPD Transportu mnogo mogu naučiti jer je menadžerski tim izuzetno kvalitetan i spreman u svakom mogućem segmentu unapređivati sustav, kako novim regulativama koje smo dobili članstvom u EU, iskustvom dosadašnjeg rada u nacionalnom željezničkom sustavu, tako i iskustvima naših partnera, privatnih željezničkih prijevoznika u EU