Luka Ploče

INTERVJU: Već ove godine očekuje se da COSCO počne s radom u Luci Ploče

Usluge COSCO-a trenutno se odvijaju kroz luke Rijeka, Koper i Pirej, preko Beograda, a u BiH su također u tijeku razvoj i ulaganja. Već ove godine očekuje se da COSCO počne s radom u Luci Ploče.

O tome u intervjuu za SEEbiz govori Eric P. Cossutta, predsjednik Dragon Maritime Groupa, koji zastupa COSCO Shipping u regiji.


SEEbiz: Koji su primarni interesi COSCO-a u jugoistočnoj Europi?

Cossutta: Cosco se akvizicijom Pireja fokusirao na tržište JIE. Pirej nije samo klasična prekrcajna luka nego je stavljen veliki naglasak na direktne veze željeznicom između luke Pirej i velikih tržišta centralne i istočne Europe. Prvo smo krenuli s vlakovima za Češku i Mađarsku, da bi se nastavilo s Austrijom, Njemačkom, Slovačkom i Srbijom te Makedonijom. Uskoro bi, već ove godine, trebali krenuti i Bugarska i Rumunjska.

SEEbiz: Nedavno ste objavili zanimanje za veću suradnju sa Željeznicama Srbije. O čemu se točno radi? 

Cossutta: Kina pruža veliku potporu ulaganjima u infrastrukturu u smjeru Beograd-Budimpešta. Cosco, zbog ogromne količine tereta koji je kroz Srbiju poslan na tržišta srednje Europe, zahtijeva još jaču suradnju sa srpskim željeznicama ili infrastrukturom. Svjesni smo da infrastruktura mora biti modernizirana, ali zbog tih radova, usko grlo s kojim se već suočavamo neizbježno će se stvoriti na liniji. Prošle godine smo kroz Srbiju imali preko 800 vlakova, a ove planiramo imati i 1.100 vlakova. To će biti veliki izazov za sve nas i moramo naporno raditi kako bismo našim klijentima ponudili najbolja moguća rješenja kako bi se umanjio utjecaj tih radova na ukupno tranzitno vrijeme do odredišta.

SEEbiz: Zašto je Beograd zanimljiv kao regionalni centar za distribuciju robe u cijeloj regiji, kako ste nedavno rekli? 

Cossutta: Vidimo potencijal i svjesni smo da Srbija privlači 50% ukupnih izravnih stranih ulaganja u regiju. Srbija postaje veliko središte za industriju. Činjenica da se Srbija nalazi na Koridoru X, da je Srbija jedna od ključnih lokacija projekta Pojas i put, u jednom smjeru, samo daje veliki fokus Beogradu. Grad je savršeno povezan s autocestama, zračnim lukama i željeznicom. Sve zemlje u okruženju su blizu, pa Beograd vidimo kao jedan od najvažnijih centara u regiji.

SEEbiz: Koji su još projekti zanimljivi za COSCO u Srbiji?

Cossutta: Zanima nas strategija razvoja intermodalnosti koje ima Srbija. Mislimo da srpska vlada mora prepoznati koliko je logistika važna za Srbiju, ona je vredna samo u Srbiji nekoliko milijarde evra. Konsolidacija te logističke priče trebala bi biti jedan od prioriteta. Važno je što je Vinci ušao na BG aerodrom, to će sigurno podići zračni teretni promet. Nije nam zasad sasvim jasna strategija razvoja intermodalnih centara srpske vlade, no nadam se da će srpska vlada uskoro donijeti tu važnu odluku o stvaranju takvog terminala u Beogradu.

SEEbiz: Kakvi su planovi s Lukom Ploče?

Cossutta: Čim smo otvorili ured u Sarajevu, rekli smo da su Ploče jedan od naših prioriteta. Riječka luka je važna za Bosnu, ali vidimo da moramo dovršiti našu službu za dio BiH koji gravitira prema Pločama. Ove godine planiramo uspostaviti službu u Pločama.

SEEbiz: Je li za COSCO zanimljiv i riječki prometni pravac te Luka Rijeka?

Cossutta: Čuje se sve više glasina o interesu velikih kineskih tvrtki za riječke terminale. Dragon, kao agent Cosco Shippinga, u Rijeci ima jasnu strategiju, gdje svake godine rastemo i bilježimo rekorde. Rijeku smo počeli promatrati ne samo kao tradicionalnu luku zapadnog Balkana, već i kao ulazak na tržište, kao što je Srednja Europa. Bilo bi nam drago vidjeti nekog kineskog operatera u Rijeci, jer bi to značilo još veći fokus kineskih tvrtki na Rijeci.

SEEbiz: Koliko je u kontekstu kineskog projekta Pojas i put važan cijeli prometni pravac koja prolazi kroz Balkan?

Cossutta: Taj projekt je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u povijesti. Mjeri se u stotinama milijardi dolara. U okviru tog projekta naša regija je na kraju ili odredištu kraj puta i samim time u najvećem mogućem fokusu. Prije toga Kinezi nisu previše znali o jadranskim lukama. Kad biste pitali Kineza, “ako imaš kontejner za Budimpeštu, kuda bi ga poslao?” 90% njih bi odgovorilo preko Hamburga ili neke od sjevernih luka. No, čitav projekt je stavio veći naglasak na cijelu regiju. Tu bi sve naše luke trebale profitirati. Vlade svih zemlja u regiji prepoznale su važnost inicijative 16 plus 1 koja je sjajna vest za regiju i svi moramo raditi više kako bismo privukli što veći interes kineskih kompanija i promovirali jadranski pravac.

SEEbiz: Kakva je vizija daljnjeg razvoja COSCO-a u ovom dijelu Europe?

Cossutta: Ovo je jedno od strateških tržišta razvoja COSCO-a u Evropi. Počeli smo davne 2005. godine preko Kopra i to fider servisom na svakih petnaest dana. Danas je COSCO jedan od najjačih igrača na tržištu koji raste dvocifreno preko svih naših ulaznih koridora, tj. Koper, Rijeka i Pirej. Postali smo lideri ne samo u pomorskom nego i u željezničkom prometu i vjerujem da će se u budućnosti taj trend nastaviti.

Možda ti se sviđa

Luka Ploče

Luka Ploče d.d. otvorila račun na Facebooku

Luka Ploče d.d. je danas obavijestila da je na najpopularnijoj društvenoj mreži, facebooku otvorila svoje službene stranice. Prateći trendove, Luka
Luka Ploče

Luka Ploče organizirala iskrcaj 80 Hyundai strojeva

Luka Ploče organizirala je iskrcaj ukupno 80 Hyundai strojeva- rovokopača i utovarivača za tvrtku Lager, što je najveća pojedinačna isporuka