Poslovi COSCO-a na Jadranu trenutačno se odvijaju preko luke Rijeka, u kojoj ta tvrtka posluje od 2009. godine te slovenskog Kopra, koji je luka za promet tereta prema zemljama središnje Europe.
COSCO je 2016. godine kupio većinski vlasnički udio u grčkoj luci Pirej, koja je postala glavnim mediteranskim čvorištem tvrtke za prijevoz tereta.
Iz te grčke luke manjim se teretnim brodovima prevoze kontejneri do luka poput onih na Jadranu, a u COSCU žele da jedno od takvih odredišta postanu i Ploče, iz kojih bi se servisiralo rastuće tržište robama u Bosni i Hercegovini.
“BiH je tržište od kojega očekujemo puno u predstojećem razdoblju”, kazao je Lekić novinarima, ističući podatak da uvozno-izvozno tržište u BiH bilježi velik i stalan rast u proteklih pet godina te kako se svi kontejneri kojima se dovozi roba u tu zemlju sada iz luka vraćaju puni.
U tvrtki naziva Dragon Maritime, pod kojim COSCO posluje u regiji jugoistočne Europe, smatraju da bi im preduvjet za širenje poslovanja u Pločama bila uspostava kontejnerskog terminala, a Lekić navodi kako se o tome vode pregovori te kako se nada da će sve postojeće zapreke biti uklonjene.
Dio plana poslovanja preko luke Ploče je i uspostava redovitih linijskih vlakova za prijevoz kontejnera, što bi otvorilo put revitalizaciji željezničke veze prema BiH, koja je sada tek povremeno u funkciji za teretne vlakove.
COSCO Shipping Lines je državna kineska tvrtka sa sjedištem u Shanghaiju. Specijalizirana je za međunarodni i domaći cargo brodski transport i povezane servise. Njezina se flota sastoji od 1.118 plovila, ukupnog kapaciteta od gotovo 92 milijuna tona nosivosti tereta. Do sada su investirali u 51 lučki terminal diljem svijeta.
www.tportal.hr / Hina