Kultura

Zanimljive projekcije u pločanskom kinu: “Čaruga” i “Vlak u snijegu”

Listopad nam i dalje donosi brojne zanimljive projekcije u pločanskom kinu!

#SjećanjeNaIvuGregurevića

U petak obilježavamo Svjetski dan audiovizualne baštine. Tom prilikom Kino mreža i Hrvatski državni arhiv organiziraju projekcije svevremenskih filmova domaće produkcije, a ove godine to je ‘Čaruga’ Rajka Grlića u kojem glavnu ulogu tumači Ivo Gregurević.


S budžetom od milijun dolara, Čaruga je bio najskuplji hrvatski film proizveden do tad, što je rezultiralo odličnim produkcijskim uvjetima – fotografijom svjetskih standarda, raskošnom scenografijom i kostimografijom, uvjerljivom rekonstrukcijom razdoblja.

Ulaz na projekciju koja će se održati ovog petka u 20:00 sati je besplatan!

____

Povodom Svjetskog dana audiovizualne baštine osnovnoškolcima čiji nastavni program prati, prikazat ćemo kultni film “VLAK U SNIJEGU”.
Ulaz za djecu je besplatan!

Svjež, zabavan, uzbudljiv, s krasnom fotografijom uglednog snimatelja Ivice Rajkovića i odličnom glazbom Arsena Dedića.
#PromocijaHrvatskogFilma

Vlak u snijegu prikladan je za prikazivanje u trećem razredu osnovne škole. Prilikom analize filma učenici mogu usporediti film Mate Relje i roman Mate Lovraka te istaknuti sličnosti i razlike među dvama različitim umjetničkim medijima, kao i načine na koje je priča ispripovijedana u jednom i drugom mediju.

Budući da film zorno prikazuje život na selu, a potom i odlazak seoske djece u grad, učenici mogu opisati način na koji se u filmu prikazuju selo i grad, primjerice kako su s jedne strane prikazani tadašnji seoski običaji, govor, odjeća i drugo, te kako se s druge strane prikazuju doživljaji djece u gradu, a takav zadatak prikladan je i za izrađivanje kolaža na temu selo – grad.

S učenicima se može razgovarati o likovima u filmu, njihovim pozitivnim osobinama i manama te izazovima s kojima se suočava zadruga. Razgovor o zadruzi potiče razgovor o didaktičnoj strani filma, odnosno pouci o zajedništvu i slozi koju učenici mogu oprimjeriti scenama iz filma i nadopuniti svojim vlastitim iskustvima. Nakon likova, učenici mogu komentirati glumu dječjih, ali i odraslih glumaca te emocije koje su glumci prenosili.

U analizi filma pozornost se može posvetiti zvuku, odnosno glazbi kao osobito važnom filmskom izražajnom sredstvu dječjeg filma. Učenicima se mogu ponovo puštati pjesme iz filma, a djeca se mogu prisjetiti scena s tim pjesmama i opisati ulogu glazbe u priči.