Kultura

NAGRADA OKTAVIJAN Film ‘Mater’ Jure Pavlovića najbolji po izboru hrvatskih kritičara

Hrvatsko društvo filmskih kritičara proglasilo je film ‘Mater’ Jure Pavlovića najboljim dugometražnim hrvatskim filmom u prošloj godini, objavljeno je u emisiji Posebni dodaci na Trećem programu HTV-a, gdje je održana dodjela tradicionalnih kritičarskih nagrada Oktavijan.

U konkurenciji za nagrade bila je cjelokupna godišnja produkcija, koja je s obzirom na pandemiju bila manja nego inače, osobito u dugometražnoj konkurenciji, oko 150 filmova svih rodova i trajanja, koje je pogledalo i ocijenilo dvadeset filmskih kritičara.

Po riječima predsjednika Društva Hrvoja Pukšeca, osobito je važno da je ocjenjivanje bilo posve transparentno jer svaki kritičar svojim imenom i prezimenom stoji iza svoje ocjene, baš kao što i autor stoji iza svojega djela.


Ranije ovog tjedna je objavljen i dobitnik Zlatnog Oktavijana za životno djeloVeljko Bulajić, filmski redatelj i najstariji živući svjedok povijesti hrvatske kinematografije, čiji ‘autorski uvijek angažirani filmovi i slikom i riječju ostaju ponajbolja, na ekranu uvijek iznova živa i prisutna svjedočenja o sad već davnim vremenima nade u bolji svijet i bolju zemlju, svjedočenja naše vlastite povijesti.’

Osim što se dodjela održala izvan uobičajenog festivalskog okruženja Dana hrvatskog filma ili Pulskog filmskog festivala, novost su dvije dodatne kategorije – za dugometražni dokumentarni film i za najbolju manjinsku koprodukciju, koje su uvedene s obzirom na kontinuiran kvantitativan i kvalitativan porast hrvatske produkcije na tom području.

Oktavijana za dugometražni dokumentarni film osvojio je film ‘O jednoj mladosti’ Ivana Ramljaka, za kratki i srednjometražni igrani film ‘Južno voće’ Josipa Lukića, a za kratki i srednjometražni dokumentarni film ‘Jedna od nas’ Đure Gavrana.

U kategoriji animiranog filma najbolji je ‘Pustolovine Glorije Scott – Umorstvo u katedrali’ Matije Pisačića i Tvrtka Rašpolića, eksperimentalnog ‘Colonello Futurista’ Vladislava Kneževića, namjenskog ‘The Closing Door’ Lucije Mrzljak, a za najbolju manjinsku koprodukciju proglašen je ‘Otac’ Srdana Golubovića.