Kultura

Amir Saračević: Glazba je moj stil življenja

Prenosimo intervju s Amirom Saračevićem, objavljen u bosanskohercegovačkom Dnevnom listu:

 

Tenor sarajevske Opere Amir Saračević boravi ovih dana u Italiji… Pretpostavili smo da ga je tamo odvela – što drugo, nego ljubav prema glazbi. Bio je to, uza sve ostalo što znamo o kvalitetama tog mladoga umjetnika, neposredan povod za razgovor.


Što je točan povod Vašem boravku u inozemstvu?
– Povod mojemu  boravku  u Italiji je MasterClass, koji vodi veliki pedagog, maestro Paolo de Napoli. Na kraju mastera, polaznici sudjeluju na festivalu Morellino Classica Festival Internazionale di Scansano, u južnoj Toscani, s cjelovečernjim koncertom.

Kojim ćete se arijama predstaviti publici na gala-koncertu, danas,  u subotu, 18 lipnja?
– Predstavit ću se s arijama ” Firenze è come un albero fiorito” iz opere “Gianni Schicchi” (Puccini) , “Kuda, kuda vy udalilis” iz opere “Evgeniy Onegin” (Tchaikovsky) i “Il lamento di Federico” iz opere L’ Arlesiana” (Cilea).

Odakle stižu ostali sudionici glazbene večeri?
– Ostale  kolege dolaze iz Rusije, Latvije, Italije, Estonije, Litve, Bjelorusije…

Kako općenito protječe Vaše proljeće 2016. ? Radno?
– Da, proljeće protječe doista  radno. Vršim stalne pripreme i treninge, u svrhu napredovanja u tehničkom smislu, a važan  je i rad na interpretaciji, za buduće nastupe. Također, priprema novih uloga…

Vi ste mlad operni pjevač , koji  je već pobrao simpatije i divljenje publike i struke, nastupajući u matičnoj kući. Osobito Vas cijene kao nositelja uloga u Verdijevim operama. Odgovara Vam njegov način glazbenog mišljenja, Verdijev muzički rukopis?
– Verdi je omiljeni kompozitor za veliku većinu, kako pjevača, tako i slušatelja. Verdijeve opere mi odgovaraju, ali, naravno, ne sve, jer su mnoge napisane za teške dramske glasove, tako da ću vjerojatno za te opere morati sačekati 7- 8 godina.

U kojim ste Verdijevim operama već pjevali, koje role odigrali?
– Igrao sam Alfreda Germonta u “Traviati” i Vojvodu od Mantove u “Rigolettu”. Pjevam još mnogo arija iz njegovih opera, a neke cijele role trenutno spremam.

Vjerujem kako je još puno skladatelja čiju glazbu volite izvoditi? Koje uloge još pamtite?
– Kao izvođač, volim izazove i veliku većinu opera i kompozitora. Ustvari, još nisam naišao na neko djelo, za koje bih  kazao “ovo mi se ne sviđa…”  Volim pjevati u operama od Donizettija, poput “Don Pasquale”, “L Elisir d’ amore” , “Lucia di Lammermoor”, zatim  od Tchaikovskog -” Evgeniy Onegin”. Volim Mozarta, a Puccinijeve opere su posebna priča. Uživanje je pjevati njegove opere i arije. Također, trenutno radim Rossinijeva djela. Rossini je bio veliki majstor i poznavatelj  ljudskoga glasa i tehnike pjevanja. Romantizam kao pravac mi najviše “leži”, kako u emotivnom, tako i u izvođačkom smislu…

Dijelite li mišljenje da je ljudski glas najljepši instrument?
– Je li glas najljepši instrument – to je stvar ukusa. Ali, je li najteži za savladati? To sigurno jest!

Kako održavate u punoj formi svoj glas?
– U najboljoj sam formi, kada , pored pjevačkih proba, radim i fizičke vježbe, sportske treninge… Bavljenje ovim pozivom je itekako fizički posao!

Zanimljivo je da ste u ranoj mladosti bili nogometaš. Kako ste se ipak odlučili za glazbu? Gdje ste školovali glas?
– Da, igrao sam nogomet  i imao sam ozbiljne ambicije, ali moj slučajni ulazak u teatar je prevagnuo ka umjetnosti. U ranijoj mladosti sam usporedo trenirao nogomet  i išao u muzičku školu. Glas sam školovao kod operne dive Radmile Bakočević, zatim kod našeg pokojnog slavnog baritona Milivoja Bačanovića, te kod cijenjene profesorice i ozbiljnog pedagoga –  Paše Gackić.

Koje velike pjevače i pjevačice osobito cijenite?
– Od tenora, vrlo cijenim slavnu trojicu (Pavarotti, Domingo, Carerras), i ono što su napravili za operu. Volim Carusa, Corellia i Bergonzija. Od  baritona – izdvojio bih Cappuccillija, Schipa, Nuccija… Od pjevačica, fasciniraju Maria Callas, Cecilia Bartoli, Anna Netrebko…

O kojim ulogama još uvijek “sanjate”?
– Pa ne znam, s obzirom da pripremam puno toga, nemam vremena sanjati. Ali ipak…, možda opere od Puccinija, „Tosca“ i „Turandot“ , Verdijevu „Aidu“ , Bizetovu „Carmen“…

Što pronalazite u glazbi, što Vam glazba znači?
– Uvijek sam živio uz glazbu, tako da vjerojatno ni sam nisam svjestan koliko mi znači. Glazba je moj stil življenja!

Koja Vam je umjetnost, osim glazbe, bliska?
– Osim glazbe, ne bavim se drugim umjetnostima, mada mi je mama izvrsna u slikanju i pravljenju raznih umjetnina. Ja sam više i češće angažiran  u raznim sportovima.

Što Vas očekuje, na početku sljedeće sezone, u matičnoj kući?
– U matičnoj kući za sada znam da će biti fenomenalan, veliki koncert na otvorenju sezone, s bivšim solistima naše kuće. Također, moram priznati da me raduje premijerno postavljanje naše nove opere “Zmaj od Bosne”, od cijenjenog kompozitora i autora opere Hasanaginica, Asima Horozića, u prosincu.

 

Tekst i fotgrafija: www.dnevni-list.ba