Štab mornarice pristupio je odmah prvih dana poslije oslobođenja dalmatinske obale osposobljavanju naših luka za redoviti promet.
Usplitskoj luci uređen je i obnovljen kroz par dana gat Sv. Petra i sada je on sposoban za transporte. Uređuje se bivša Wilsonova obala, a pločnik pred željezničkom stanicom je već popravljen. Isto se tako vrše podvodni radovi za osiguranje porušene obale. Uređuje se i gat Sv. Duje da može primiti velike teretne parobrode od 10.000 tona. Izvršenjem ovih radova, koji su obavljeni u rekordnom vremenu, dio splitske luke je osposobljen za rad.
U Zadru je do sada osposobljeno 350 m. operativne obale. Nastavlja se radovima na osposobljavanju drugog dijela obale i na podvodnim radovima.
Industrijska obala u Sućurcu sposobna je da prima teretnjake od 10.000 tona.
U dubrovačkoj luci vrše se također radovi na popravcima. Otpočet će se i s radovima za osposobljenje luke Ploče i Metkovića.
U šibenskoj luci izvršeni su najhitniji radovi, tako da je i ona danas sposobna za primanje velikih parobroda.
Sve narodne vlasti i cijeli narod pomogli su štab mornarice u izvršenju ovih važnih privrednih zadataka. Oblasni NOO odmah je doznačio 50 vagona cementa za ove radove, a Komanda područja dodijelila je potrebnu radnu snagu i prevozna sredstva.
Prvenstveni je zadatak da se potpuno osposobe dvije naše centralne luke za svladavanje jačega prometa, kako bi se mogle povezati s Bosnom kad se oslobodi Knin.
Uspostavlja se i redoviti pomorski promet. Do sada su uspostavljene tri parobrodske pruge i svaka od njih saobraća tri puta sedmično: 1. Split – Hvar – Korčula, 2. Gruž – Korčula i 3. Split – Rogać – Milna – Starigrad – Vis. Osiguran je parobrod za prugu Zadar – Biograd – Šibenik – Split. Ona će biti uspostavljena ovih dana.
Osim parobroda, iz pojedinih primorskih mjesta saobraćaju svakodnevno i motorni jedrenjaci za manja mjesta bliže okolice.