JADROLINIJINA flota devastirana je lošim i mutnim poslovanjem, zbog čega su ugrožene sigurnost putnika i djelatnika te budućnost te tvrtke, poručili su u petak iz SDP-a, dodavši kako je ta strateška tvrtka prevažna za otočane i za turizam da bi se olako pustila u ruke nedorasle uprave i vlade.
“Flota nacionalnog brodara devastirana je lošim i mutnim poslovanjem, čime je ugrožena sigurnost putnika, djelatnika i budućnost tvrtke, na što su godinama Nadzorni odbor, stručna javnost i mediji upozoravali nadležno ministarstvo”, rekao je na konferenciji za novinare gradonačelnik Ploča i SDP-ov saborski zastupnik Mišo Krstičević.
Napomenuo je i da je riječ o floti prosječne starosti “sramotnih tridesetak godina”, što je duplo više od europske konkurencije, dok se suprotno obećanjima i pod sumnjivim okolnostima svejedno kupuju polovni trajekti stari i po 28 godina.
Krstičević: Nije izgrađen nijedan brod
SDP-ovci su se danas referirali na stanje u hrvatskoj brodarskoj kompaniji u kontekstu nedavne tragedije u Malom Lošinju kada su prilikom pada rampe trajekta Lastovo poginula tri člana posade, a jedan je teško ozlijeđen.
Krstičević ističe da će David Sopta ostati jedini predsjednik uprave Jadrolinije u čijim dvama mandatima nije kupljen ili izgrađen nijedan novi trajekt iako je sam još 2018. godine tvrdio da priprema “intenzivan ciklus obnove i modernizacije flote” kako bi tvrtka odgovorila izazovima konkurencije i povećanju prometa. Kazao je i da usprkos tome što je strukovni sindikat pomoraca prije kupnje broda Oliver poručivao da ga se ne kupuje, baš kao i Hrvatski registar brodova, ali i brojni drugi, vodstvo Jadrolinije odlučilo je potrošiti 15 milijuna eura na 27 godina star brod, za koji je struka rekla “ne”.
“Kada su u travnju 2023. godine bez najave prije otvaranja dionice preko Pelješca za teretna vozila odlučili preko noći ukinuti liniju Ploče – Trpanj, znao sam da ti ljudi ne brinu za putnike ni Dalmaciju. Suzdržao sam se. Kada su lani povukli trajekt s linije Orebić – Korčula, na dan kad se održavao koncert u Veloj Luci u spomen na Olivera, bilo mi je jasno da te ljude zaboli briga i za Olivera i za desetke tisuća građana koji dolaze. Suzdržao sam se. Nemam se pravo više suzdržati jer smo dužni štititi sigurnost naših građana i sredstva poreznih obveznika”, poručio je Krstičević.
Marković: Premijeru narod ne treba, on ima sebe i svoju vladu
Supetarska gradonačelnica Ivana Marković kaže da s pravom svi postavljaju pitanja iz kojeg razloga Jadrolinija kupuje prastare brodove koje nitko neće, zašto uprava i Ministarstvo ignoriraju sva upozorenja, je li zaista strateški cilj Hrvatske kupnja starih ruzinavih brodova koji drugima nisu dobri, ali nama jesu, te tko od toga profitira.
Kao primjer loše nabave izdvojila je brodove Oliver i Sv. Duje, za koje je Sindikat pomoraca Jadrolinije u više navrata isticao da su nesigurni, dok je zbog njihove nabavke predsjednik NO-a Jadrolinije Damir Zec podnio ostavku.
Dodala je i kako je Jadrolinija strateška državna tvrtka, prevažna za otočane i za turizam da bi se olako pustila u ruke nedorasle uprave i vlade koja se ne očituje na probleme.
“Premijer koji se voli šepuriti nestao je s lica zemlje, javio se tek nakon četiri dana. Zamjeramo mu šutnju, kao i ministru (Olegu Butkoviću). Premijer se javio govoriti o vladi i šteti za nju u situaciji kada su izgubljeni ljudski životi. Bez obzira na to ima li odgovornosti, ljudski je da odgovorne osobe, političari budu prije svega ljudi i da pruže ljudima utjehu, uliju povjerenje, izraze sućut. Ali premijeru narod ne treba, on ima sebe i svoju vladu. Butkoviću je trebalo puna dva dana da se oglasi i onda, umjesto da podnesu ostavku kao u svakoj pristojnoj europskoj zemlji, on poziva sve da se suzdrže od bilo kakvih javnih istupa”, poručila je Marković.