Aktualno

Hrvati će na Crni petak potrošiti 72 milijuna eura!

Zadnji petak u studenom poznat je globalno kao Black Friday ili dan velikih sniženja kada trgovine za kupce pripremaju posebne ponude, obično daleko povoljnije od sezonskih sniženja. 


U Hrvatskoj je to Crni petak, a sniženja se protegnu na cijeli tjedan. Trgovci već neko vrijeme bombardiraju potrošače reklamama s popustima, a mnogi online trgovci uvode i ‘pre Black Friday’. Hrvati će ove godine, prema procjenama koje je Dnevnik.hr dobio od Hrvatske gospodarske komore (HGK) na Crni petak potrošiti 10 posto više novca nego lani. 

Prema podacima Porezna uprave koje navodi HGK, na prošlogodišnji Crni petak  25. studenog 2022. u maloprodaji je izdano 3,96 milijuna računa, 11 posto više u odnosu na isti dan 2021. godine, a njihova vrijednost je iznosila 493 milijuna kuna, što je 16 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

S obzirom na makroekonomske pokazatelje, Hrvati bi ovog 24. studenog mogli potrošiti 10 posto više, kažu u HGK, odnosno oko 72 milijuna eura. 

Tog dana se više kupuje na online kanalima, a najviše se traže odjeća i obuća, tehnika, ali i kozmetički proizvodi. 

Općenito je prisutan pozitivan trend rasta online trgovine u ukupnoj maloprodaji u Hrvatskoj i iznosi oko 13 posto te se približavamo europskom prosjeku koji je oko 15,5 posto. 

Oprez kod nevjerojatno dobrih ponuda

Primamljiva sniženja na Crni petak mnogima su neodoljiva pa stihijski kupuju i  ne paze na kojim stranicama ostavljaju podatke. 

Međutim, treba biti itekako oprezan kod online kupnje i ponuda koje izgledaju nevjerojatno dobro. Iza takvih obično stoje prevaranti koji samo čekaju kako bi se domogli vaših osobnih i kartičnih podataka te vam počistili račun. Ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, vjerojatno ni nije istinito.

Savjetuje se stoga da se koriste online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije kada je moguće, jer su veće šanse da se riješe mogući problemi.

Ovo je 7 ključnih savjeta za sigurnu kupnju:

Ne nasjedajte na nerealne ponude.

Budite oprezni s ponudama poput Black Friday hot sale, 80% OFF, Discount Sale. Dobro je provjeriti cijene prije nego što krenu popusti jer neki trgovci njima manipuliraju pa ih povise prije sniženja. 

Uvijek provjerite web-prodajno mjesto na kojem kupujete unosom prave web-adrese u internetski preglednik. Ona treba počimati sa ‘https://’ ili se pak pri dnu vašeg zaslona nalazi ključić ili lokot. 

Provjerite dostupnost korisničke službe web-prodajnog mjesta, mogućnost reklamacije, povrata i troškove dostave robe kao i suglasnosti koju dajete prilikom kupnje.

Ne dajte se upecati.

Ne unosite svoje osobne podatke niti podatke o kartici u ponude, nagradne igre, natječaje, poruke dostavnih službi i slično jer mogu biti oblik prijevare s ciljem prikupljanja osobnih i financijskih podataka.

Takve poruke često vode na lažne stranice koje mogu izgledati uvjerljivo i koristiti se imenima poznatih stranica na kojima inače kupujete.

Provjerite e-mail adresu s koje ste dobili poruku, sastoji li se ona od nepovezanog skupa znakova ili sadrži naziv prodajnog mjesta, a na originalnim stranicama dostavne službe informirajte se o uvjetima plaćanja poštarine.

Obnova korisničkih podataka.

Svoje korisničke račune uvijek obnavljajte na stranicama na kojima ste inače prijavljeni, odnosno na stvarnoj web-adresi prodajnog mjesta, unosom svojeg korisničkog imena i lozinke, a nikada putem zaprimljenog linka.

Ne šaljite svoje podatke.

Ne šaljite putem društvenih mreža, SMS poruka ili e-mailova podatke o svojoj kartici niti njezinu presliku.

Spremanje podataka o kartici.

Prilikom unosa broja kartice, primjerice za plaćanja unutar raznih aplikacija, provjerite uvjete uporabe i jesu li podaci o kartici automatski spremljeni za buduće kupnje, a osobito ako uređaj dajete i djeci.

Budite svjesni da u slučaju da dijete ili treća osoba obavi kupnju karticom koju ste pohranili za plaćanja unutar aplikacija, kao korisnik kartice odgovorni ste za takve transakcije.

Redovito provjeravajte troškove.

Redovito pregledavajte svoje troškove i koristite ostale mogućnosti upravljanja potrošnjom putem usluga i aplikacija izdavatelja vaše kartice te, ako uočite bilo kakav sumnjivi ili nepoznati trošak, to mu odmah javite.

Izbor trgovine je ključan.

Ako proizvod ne stigne, kontaktirajte prodavača. Ako ne odgovara, obratite se svojoj banci. Najčešće se radi o tome da roba nije isporučena ili da je iznimno loše kvalitete. Zato je prilikom izbora online trgovine ključan element mogućnost povrata novca, piše Dnevnik.hr.

Možda ti se sviđa

Burza
Aktualno Politika

ZSE objavila revidirane sastavnice indeksa i nova pravila

Redovna revizija dioničkog indeksa CROBEX rezultirala je izlaskom Luke Ploče (LKPC), Tiska (TISK), Viadukta (VDKT) i Vira (VIRO) iz indeksa,
Ploče
Aktualno Politika

Gradit će se novi ulazni kompleks Luke Ploče, u konzorciju i Viadukt

U Pločama je jučer potpisan ugovor o izgradnji ulaznog kompleksa Luke Ploče, vrijedan 85 milijuna kuna. Ugovor je u ime