Aktualno

HAC prekraja granice: “Ma kakvi Karamatići, Dalmatina završava u – Eracima”

Dok se odbrojavaju zadnji dani prije otvaranja dijela Dalmatine od Vrgorca do Ploča, na vidjelo je izašao jedan naizgled banalan problem. Mjesni odbor Plina-Jezero, u sastavu Grada Ploča, protestira protiv toponima na tom dijelu autoceste pa predlažu da se završetak autoceste umjesto Karamatići zove Eraci, jer je to najbliže naselje naplatnim kućicama.

Tako ni ova dionica autoceste nije izuzeta od problema nazivlja. Podsjetimo, oko vijadukta Kotezi svađali su se lokalni mještani, jedni su ga zvali tim imenom, a drugi Bunina. Slično je bilo i s Ravčom, gdje su mještani Majića vodili veliku bitku za preimenovanje čvora Ravča u ime čvor Majići.

Uklanjane su ploče s nazivom, postavljane nove, ratovalo se s HAC-om i policijom, a čvor je na kraju ostao imena Ravča. Čini se da bi i Mjesni odbor Plina-Jezero uskoro mogao zaratiti s Hrvatskim autocestama ako ne prihvate njihove zahtjeve za žurnu promjenu nazivlja, ili bi mogli zaratiti Karamatići i Eraci, no to je teško povjerovati.
Kujundžić: Karamatići nemaju nikakve veze s Dalmatinom


– Dalmatina od Vrgorca preko Crnog Vira i Puljana završava na naplatnim kućicama kod najbližeg naselja Eraci. Dalje prolazi kroz selo Eraci (Zmijarac, Krčić, Sadine njive, Ograda, Dočić, Mravino guvno, Vlaka) i ide kroz Zmijareviće i Vrbice prema Čeveljuši, pojašnjava u dopisu “Slobodnoj Dalmaciji”, Željko Kujundžić, glavar Pline.

Po njegovim riječima, Karamatići nemaju nikakve veze s Dalmatinom niti s brzom cestom.

– Uvažavajući nazive i toponime poznate u ovom kraju, treba pravilno označiti autocestu, Vrgorac-Eraci te brzu cestu Selo Eraci-čvor Čeveljuša, rezolutan je Kujundžić, koji smatra da je svako drukčije titlovanje pogrešno i zlonamjerno. Za HAC ništa nije sporno i, doznajemo, oni ne misle mijenjati naziv čvora Karamatići.

– Naziv Karamatići proizlazi još iz izrade Studije utjecaja na okoliš iz 2006. godine. Sve dozvole, lokacijske i građevinske, izdane su pod tim imenom, kao i studija utjecaja na okoliš te su  bile na javnim uvidima i nitko od lokalne zajednice nije dao prigovor na nazive, istaknula je Kata Kuprešak iz Hrvatskih autocesta.

Iako je stanovnicima Pline-Jezera životno važno kako će se zvati izlazak s autoceste, za sve one koji putuju prema Splitu i dalje unutrašnjosti ipak je najvažnije da se autocesta spoji i konačno pusti u promet. Svi oni s kojima smo porazgovarali smatraju da naziv izlaska s autoceste ostane Karamatići te da je u ovom trenutku prioritetnije da se autocesta otvori ili, još bolje, krene prema Dubrovniku.

Autocesta do Karamatića bila bi skuplja za čak 700 milijuna kuna

Upućeniji u situaciju oko autoceste u zaleđu Ploča pojasnili su nam da je u prvotnoj projektnoj dokumentaciji autocesta trebala završiti u Karamatićima, no to je bila skuplja varijanta koja bi koštala čak 700 milijuna kuna više. Stoga se pribjeglo jeftinijoj opciji na sadašnjoj trasi pa autocesta umjesto u Karamatićima završava nešto bliže naselju Eraci. No, to, po njihovu mišljenju nije razlog da se mijenja ime lokaliteta naplatnih kućica.

 

stanislav soldo
Snimili denis jerković / cropix i Ante Šunjić

SD