Zabava

Zimsko “tesanje linije”: Koliko kalorija uspijemo otopiti klizanjem?

S adventom je stiglo i vrijeme klizanja na gradskim klizalištima, što su jedva dočekali mnogi zaljubljenici u zimske aktivnosti.

No klizanje nije samo blagdanska zanimacija, nego i sport uz koji možemo izgubiti mnoštvo kalorija i nakupljene masne naslage.

Naime, klizanje je kardio-vježba koja utječe na naše čitavo tijelo. Pokreti koje radimo tijekom klizanja snažno povećavaju otkucaje srca, a kada se redovito prakticira, uvećani broj otkucaja ubrzava naš metabolizam te povećava izdržljivost srca i čitavog srčano-krvožilnog sustava. Samim time kalorije će brže sagorijevati.


Osim toga, tijekom klizanja aktivni su svi naši mišići. Radimo pokrete nogama, ali i rukama te su prilikom naših pokušaja održavanja na ledu aktivni i trbušni mišići. Ipak, najviše dolaze do izražaja spomenuti mišići na nogama, kao i mišići stražnjice. Vježbajući najviše te skupine mišića, tijelo postaje zategnutije, a značajno se poboljšava i naša ravnoteža te koordinacija pokreta.

Kada je pak riječ o umjetničkom klizanju koje podrazumijeva izvođenje pirueta ili podizanje partnerice, mišićna aktivnost još više dolazi do izražaja. Naime, ledena površina od našeg tijela zahtijeva jače odraze i kontrakcije mišića nego što je to slučaj kada vježbamo na površini poput asfalta ili parketa.

Zbog svega toga jedan sat aktivnosti klizanja troši čak 300 kalorija kod osobe čija je težina prosječnih 65 kilograma. Kako se tjelesna težina povećava, tako se povećava i potrošnja kalorija pa je zato klizanje odličan način za započinjanje puta gubljenja viška kilograma. Gubi se značajno više kalorija nego prilikom, primjerice, trčanja, a pritisak na zglobove, naročito koljena, mnogo je manji.

No treba napomenuti da će ovaj način gubitka kilograma biti učinkovit samo ako se redovito provodi i ako smo tijekom spomenutih pola sata zaista aktivni. Stručnjaci se slažu u tome da je dva to tri puta tjedno po pola do jednog sata, ovisno o intenzitetu klizanja, dovoljno za postizanje prvih rezultata.

Osim toga, klizanje ima i brojne druge prednosti zbog kojih je ova zima idealna da na noge navučete svoje klizaljke.

Savjet: Prije nego što stupite na klizalište, obavezno se zagrijte i protegnite mišiće kako biste izbjegli kasnije upale.