Dok se stanovnici bune da ne mogu normalno živjeti uz magistralnu cestu između Opuzena i Metkovića koja se temeljito rekonstruira, investitori “Hrvatske ceste” ističu da na terenu nema nikakvih problema.
Inače, zbog izvođenja radova na Magistrali od Opuzena do Metkovića promet se odvija otežano. Podignut je asfaltni sloj, pa se vozi doslovno po makadamu, a promet reguliraju dva semafora. Prema informacijama HAK-a ovakav prometni režim bi mogao potrajati do 18. rujna, do kada je i rok završetka radova.
Riječ je o radovima ukupne dužine oko 5,9 kilometara, vrijednosti šesnaest milijuna kuna bez PDV-a. Od Metkovića do Opuzena tako se putuje gotovo pola sata doslovno po makadamu, a lokalno stanovništvo se pribojava što će biti u nadolazećoj turističkoj sezoni kada bude intenzivniji promet.
– Ja ne znam kako dalje – ističe neretvanski ugostitelj Pavo Jerković, pred čijim se pragom dovijaju radovi.
– Ovo nije normalno, od prašine ne možemo živjeti. U hotel mi ne dolazi nitko, a i tko dođe, bježi kada vidi okruženje. Gosti nam dođu i, kada shvate što se radi i gdje se nalaze, pobjegnu glavom bez obzira – naglašava Jerković, koji je o ovome pisao i Ministarstvu turizma.
– Četiri su agencije otkazale suradnju kada su vidjele što se ovdje radi – kazuje Jerković naglašavajući da su mu u “Hrvatskim cestama” obećali da će navući prvi asfaltni sloj za desetak dana, ali od toga ništa.
– Eto, vidite, na trasi nema nikoga. Radnici su otišli na praznike u srijedu i vraćaju se u ponedjeljak. Nema ih pet dana, samo je ostao jedan što polijeva zbog prašine. Kažu strpite se, a ja propadam – ogorčen je Pavo Jerković na investitore, izvođače, lokalnu upravu i državne institucije.
– Što nisu rekonstruirali cestu zimus, a ne sada pred početak turističke sezone? Tko će doći u moj restoran i u njemu ostati? Ako se nešto ne poduzme, bankrotirat ću. Rekli su da će radovi završiti u rujnu, ali to je predaleko, do tada ću propasti – jada se Jerković, koji naglašava da nije protiv rekonstrukcije ceste između Opuzena i Metkovića, ali u drugo vrijeme i na drukčiji način.
– Trebali su asfaltirati i dovršavati dionicu po dionicu, pa ako treba uvesti i treću smjenu, a ne ovako – govori Jerković, ističući podatak da radnici postavljaju neke probne materijale u dužini od 150 metara.
– Što će biti ako ti materijali ne zadovolje, zar je dolina Neretve postala pokusni poligon građevinske struke. Ovo je jedinstven primjer uništavanja hrvatskog turizma. Ako ga netko stvarno želi uništiti, neka izvodi ovakve radove u sezoni – zaključio je Jerković.
Za investitora, “Hrvatske ceste” na terenu nema nikakvih problema.
– Tehnološki proces radova zahtijeva određeno vrijeme koje mora biti ispoštovano, međutim možemo reći kako trenutno stanje dinamike gradilišta teče bolje od planiranoga. Većina radova bit će završena do 15 lipnja (ostat će radovi uređenja pojasa ceste, signalizacija i ostali manji radovi). Moramo napomenuti kako sve navedeno ovisi i o vremenskim uvjetima.
Cisterna s vodom, zadužena za održavanje vlažnosti tla, konstantno prolazi gradilištem, a sve kako bi se utjecalo na dizanje prašine.
Međutim, riječ je o dionici dugoj 4 km, tako da cisterna s ograničenim kapacitetom, a koja mora proći po cijeloj dionici, ne može utjecati na vlažnost zemlje u svakom trenutku i u cijelom svom obuhvatu.
Što se tiče samog izvođenja radova, možemo reći kako se prvi put u Dubrovačko-neretvanskoj županiji izvode radovi koji primjenjuju standarde zaštite okoliša, u smislu da se materijal ponovno iskoristi te ugradi u cestu, a sve kako bi se spriječilo njegovo odlaganje u prirodu – poručili su iz “Hrvatskih cesta”.
Tekst: Stanislav Soldo
Foto: Denis Jerković / CROPIX
www.slobodnadalmacija.hr